دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1397 - 11:58

آمادگی فلسطینیان برای برگزاری تظاهرات میلیونی در قدس اشغالی

فلسطینیان به‌تدریج در حال رساندن خود به قدس اشغالی هستند تا تظاهراتی میلیونی را در روز جهانی قدس برگزار کنند، تظاهراتی که نگرانی صهیونیست‌ها را برانگیخته‌است و آنها در اطراف حصار امنیتی با سرزمین‌های اشغالی ممنوعیت تردد اعلام کرده‌اند.
کد خبر : 285485

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ تظاهرات روز جهانی قدس، امروز در چارچوب راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره و به مناسبت آخرین جمعه ماه رمضان در کرانه باختری و نوار غزه برگزار می‌شود. انتظار می‌رود هزاران شهروند فلسطینی ساکن در نوار غزه به هنگام ظهر در نوار مرزی با فلسطین اشغالی حضور پیدا کنند.


هیات عالی «تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره» در نوار غزه اعلام کرد در روز «نکبت» شاهد حضور میلیونی مردم در قدس هستیم و این در حالی است که فضایی امنیتی بر نوار غزه حاکم است و رژیم صهیونیستی، نیروهایش را در مرزهای نوار غزه مستقر کرده است.


عامر شریتح، عضو کمیته هماهنگی تظاهرات بازگشت گفت: «تظاهرات میلیونی فلسطینیان در حال برگزاری است و ما امروز شاهد فعالیت‌هایی همچون آتش زدن لاستیک، برش سیم‌های خاردار و رهاسازی تعداد زیادی بادبادک به همراه حمل تصاویر شهدای قتل‌عام صهیونیست‌ها خواهیم بود.»


وی از فلسطینیان کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی و همه فلسطینیان خواست تا در تظاهرات این روز شرکت کنند و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به سمت مسجدالاقصی بیایند.


همچنین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در آستانه برگزاری روز جهانی قدس تاکید کرد معامله قرن می‌خواهد ایران و گروه‌های مقاومت فلسطین را به دشمن جدید در منطقه به جای رژیم اسرائیل تبدیل کند.


آماده‌باش ارتش اسرائیل


از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بر تعداد نیروهای خود در امتداد حصار امنیتی سرزمین‌های اشغالی با نوار غزه افزوده است تا بر تظاهرات میلیونی مردم پس از نماز جمعه نظارت کند.


منابع اسرائیلی اعلام کردند انتظار می‌رود نیروهای پلیس اسرائیل به نیروهای امنیتی بپیوندند و حالت آماده‌باش در کرانه باختری تا سطح هشدار افزایش یابد.


پلیس اسرائیل نیز اعلام کرد حالت آماده‌باش همچون جمعه‌های گذشته در شهر قدس و شهرک‌های اطراف برقرار است و تنها نیروهای پلیس با هدف کنترل اوضاع و بستن راه‌های منتهی به درهای مسجدالاقصی حضور دارند.


در این رابطه آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل به مردم نوار غزه نسبت به نزدیک شدن به حصار امنیتی هشدار داد و گفته است: «بالگردهای اسرائیل پیام‌های هشدارآمیز خود را در اطراف حصار امنیتی پخش کرده‌اند.»


فلسطینیان قرار است امروز از بادبادک‌های کاغذی استفاده کنند، بادبادک‌هایی که هم‌اکنون بر مرزهای نوار غزه با اسرائیل به پرواز درآمده‌اند و تاکنون تل‌آویو راهکاری برای حل این موضوع نیافته است.


طبق گزارش شبکه الکوثر، هر بادبادک سه دلار هزینه می‌برد، بادبادک‌های حامل مواد اشتعال‌زا که علاوه بر ایجاد حریق در مناطق مختلف، وحشت اسرائیل را به‌دنبال داشته است.


موشه کحلون، وزیر دارایی اسرائیل در گزارشی از آمار و ارقام دقیق حجم آسیب‌های ناشی از پدیده بادبادک‌های کاغذی آتشین به روزنامه اسرائیل الیوم ارائه کرد که به موجب آن، مساحت مزارع سوخته تقریبا به پنج هکتار می‌رسد و این به معنای ضربه محکمی به اقتصاد اسرائیل است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته