دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1397 - 11:11
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس :

تجمیع آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌ها خلاف مصوبه مجلس است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: تجمیع آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌ها به معنای خارج شدن از رسالت اصلی، گم کردن هدف و عمل بر خلاف مصوبه مجلس است.
کد خبر : 285134

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، میرحمایت میرزاده با تجمیع آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و تبدیل آن به دانشگاه مخالفت کرد و گفت: متاسفانه مسئولان به جای اجرای صحیح قانون، تزهای جدید ارائه می‌دهند؛ چراکه تاکنون باید شورای عالی مهارت تشکیل می‌شد تا برنامه‌ها طبق نظر این شورا اجرایی شوند اما مسئولان به جای تلاش برای آغاز به کار این شورا برنامه‌هایی ارائه می‌دهند که به‌یقین به‌ نفع سیستم آموزش مهارت در کشور نیست.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به دانشگاه کمکی به افزایش مهارت آموزش در کشور نمی‌کند، ادامه داد: وظیفه آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای آموزش کوتاه مدت مهارت به مراجعه‌کنندگان آزاد در هر سن و با هر شغل و مدرک تحصیلی اس؛ درواقع یک بانوی خانه‌دار و یک نوجوان می‌توانند در این آموزشگاه‌ها دوره مهارتی ببیند به همین دلیل ماهیت‌شان کاملا با دانشگاه‌ متفاوت است لذا تجمیع آن‌ها با دانشگاه‌ها عقلانی نیست.


وی با بیان اینکه نباید آموزش ارائه شده ازسوی آموزشگاه‌ها منجر به ارائه مدرک شود، افزود: تجمیع این آموزشگاه‌ها با دانشگاه‌ها به معنای خارج شدن از رسالت اصلی، گم کردن هدف و عمل بر خلاف مصوبه مجلس است.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اضافه کرد: طبق مصوبه مجلس باید شورای عالی مهارت زیرنظر معاون اول رئیس‌جمهور با دبیرخانه‌ای واقع در سازمان فنی وحرفه‌ای وابسته به وزارت کار تشکیل شود که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، سازمان فنی و حرفه‌ای و... نیز در آن عضویت داشته باشند تا ضمن جلوگیری از موازی‌کاری، فعالیت‌ها توسط این شورا در راستای برنامه 5 ساله تفکیک و تقسیم شود اما متاسفانه تاکنون این شورا تشکیل نشده است


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته