دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 14:07
صفری در گفت‌وگو با آنا:

نیروگاه گازی در واحد دماوند راه‌اندازی می‌شود/ پرورش گل‌های تزئینی و تولید گیاهان دارویی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از فراهم شدن مقدمات تاسیس و راه‌اندازی نیروگاه گازی برای تولید برق در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت:‌ پرورش گل‌های تزئینی و تولید گیاهان دارویی نیز در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دارد. وی افزود: موافقت شفاهی وزارت بهداشت برای خرید دستگاه ام ار آی و استفاده آن در بیمارستان سوم شعبان دماوند اخذ شده است.
کد خبر : 28489

دکتر محمود صفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا،‌ درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی دماوند در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: تاسیس نیروگاه گازی برای تولید برق، اجاره سلف سرویس دانشجویان و پرورش گل‌های تزئینی و تولید گیاهان دارویی و خرید دستگاه ام ار آی برای بیمارستان سوم شعبان در شرق تهران و نیز مصوب شدن مرکز تحقیقاتی عمران از جمله فعالیت‌هایی است که در حال انجام است.


وی افزود:‌ البته صحبت‌های ضمنی هم با شرکت‌ها داشته‌ایم و یا برای ایجاد گلخانه با مسئولان صحبت‌هایی کرده‌ایم که تا شهریور امسال این اتفاق می‌افتد. همچنین با توجه به اخذ موافقت شفاهی از وزارت بهداشت برای خرید دستگاه ام ار آی و استفاده آن در بیمارستان سوم شعبان دماوند به زودی موافقت کتبی آن را برای انجام سریع این کار خواهیم گرفت.








پروژه سالن‌های تربیت‌بدنی و پروژه ساختمان اداری واحد دماوند در دست افتتاح است. با توجه به اینکه قرار است رئیس جمهور به دماوند سفر کند، احتمال حضور وی و یا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای افتتاح این پروژه‌ها وجود دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دماوند در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با آنا با بیان اینکه 2 رشته کارشناسی ارشد با گرایش برق قدرت و حسابداری در این واحد تصویب شده است، اظهار کرد:‌ فعالیت‌ها و رایزنی‌هایی برای ارتقاء رشته در این واحد دانشگاهی با وزارت بهداشت و علوم شده که البته از بین 10 رشته، دو رشته کارشناسی ارشد برق قدرت و حسابداری تصویب و پرونده مابقی رشته‌ها در وزارت علوم است که به زودی تصویب خواهد شد.


وی با خوشحالی از حضور دکتر حسین‌زاده لطفی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معاون آموزشی گفت:‌ قطعا با حضور معاون آموزشی جدید دانشگاه آزاد اسلامی شرایط بهتر خواهد شد و روان‌تر، رشته‌ها تصویب می‌شوند.


صفری از دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد نیز قدردانی کرد، چراکه تصمیم‌گیری برای انجام تجمیع یک و 2 برای ثبات و غنی شدن واحدهای دانشگاه آزاد موجب امیداوری شده است.



این مسئول در مورد وضعیت پروژه‌های عمرانی در واحد دماوند بیان کرد: طرح تجمیع پردیس یک و دو از مهمترین رخدادهایی بوده که در این واحد انجام شده است. پروژه سالن‌های تربیت‌بدنی و پروژه ساختمان اداری در دست افتتاح است و با توجه به اینکه قرار است رئیس جمهور به دماوند سفر کند، احتمال حضور وی و یا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای افتتاح این پروژه‌ها وجود دارد.


30 حافظ 5 جزء با طرح تلفنی حافظان قرآن‌کریم


وی با بیان اینکه 10 هزار مترمربع از پروژه ساختمان اداری واحد دماوند در آستانه افتتاح است، گفت: کل مساحت دانشگاه 40 هکتار بوده که 30 هزار متر آن به فضای آموزشی، اداری، تربیت بدنی و کارگاهی اختصاص دارد.


به گفته صفری، با اجرای طرح تلفنی حافظان قرآن‌کریم در سطح واحد (استادان-کارکنان-دانشجویان) بیش از 30 نفر حافظ حداقل 5 جزء شده‌اند و تولید نرم‌افزارهای قرآنی، فرق و ادیان و توزیع آن در سطح دانشگاه‌های کشور و برگزاری کلاس‌های بصیرت‌افزایی در زمینه‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی و تحلیل شبکه‌های ماهواره‌ای از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته