دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1397 - 14:00
با اجرای طرح دانش‌بنیان دانشجویان؛

دانشگاه آزاد اسلامی ورامین –پیشوا در تولید برق خودکفا می‌شود + ویدئو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا از اجرای طرح دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی در تولید برق خبر داد و گفت: تا چهار سال آینده با توسعه این پنل‌های خورشیدی در تولید برق، مجموعه دانشگاه را خودکفا می‌کنیم.
کد خبر : 284546

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسینعلی شیبانی درباره طرح دانش‌بنیان دانشجویان این دانشگاه گفت: در منطقه پیشوا با توجه به شدت تابش نور خورشید در بازه زمانی طولانی نسبت به شهرهای دیگر، دانشجویان این دانشگاه موفق به تولید انرژی برق با استفاده از سلول های خورشیدی شدند.


وی افزود: نیروگاه سه کیلوواتی ساخته شده توسط دانشجویان مجموعا 6 ساعت به صورت مؤثر در روز انرژی برق تولید می کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا با اشاره به توجیه اقتصادی این طرح گفت: با سرمایه گذاری در این بخش طبق بخشنامه های وزارت نیرو با فروش انرژی تولید شده می توانیم درآمدزایی داشته باشیم و در مدت پنج سال با بازگشت سرمایه می توانیم تا 25 سال مدوام از این انرژی استفاده کنیم.


وی افزود: مواد استفاده شده در طراحی این نیروگاه نیمه رسانا و سیلکون است که قدرت جذب بالایی در برابر انرژی های ساطع شده از خورشید دارد و 80 درصد قطعات ان تولید داخل و بوی سازی شده است.


شیبانی خاطرنشان کرد: کار اصلی و نو آورانه دانشجویان برق این دانشگاه، طراحی مبدل برقی است که نوسان ندارد و برق را از حالت مستقیم به متناوب تبدیل می‌کند.


وی افزود: هر اندازه طراحی بهینه تر باشد تلفاتی که در حین این تغییر انرژی از حالت مستقیم به متناوب رخ می دهد کمتر میشود و هر چه تلفات کمترشود بازدهی این راندمان بیشتر می شود.


این مقام مسؤل با اشاره به مزایای این طرح گفت: امکان برق رسانی به خیلی از مناطق به دلیل هزینه های بالا وجود ندارد و می توان در همه جای منطقه جنوب استان تهران از این فن آوری استفاده کرد.


شیبانی ادامه داد: این نیروگاه که با تلاش و همت دانشجویان با هزینه 30 میلیون تومان راه اندازی شده است هم در بحث خانگی و هم شهرک های صنعتی کاربرد دارد و حتی در کمترین فضا به وسعت 10 متر مربع می توان یک نیروگاه سه کیلوواتی راه اندازی نمود.


وی با اشاره به حمایت مالی دانشگاه در حمایت از طرح های دانش بنیان در سه سال اخیر گفت: تا چهار سال آینده با توسعه این پنل های خورشیدی در تولید برق، مجموعه دانشگاه را خودکفا می کنیم و تا 25 سال آینده نیز به دلیل کیفیت بالای این پنل های خورشیدی از برق رایگان بهره مند خواهیم شد.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته