دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1394 - 13:59

نوبخت: مشکلات یک‌شبه برطرف نخواهد شد/ رفاه مردم را در زمان لازم محقق می‌کنیم

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه «مشکلات ناشی از تحریم‌ها، یک‌شبه برطرف نخواهد شد»، گفت: همه چیز نیاز به برنامه‌ریزی دارد. ما به سمت ثبات خواهیم رفت و رفاه مردم را در زمان لازم محقق خواهیم کرد.
کد خبر : 28399

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر نوبخت که در حاشیه جلسه هیئت دولت به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد،‌ با اشاره به مذاکرات و موفقیت تیم مذاکره‌کننده اظهارکرد: بدون تردید همه ایرانیان در داخل و خارج از کشور از این موفقیت احساس مباهات می‌کنند.








با وجود لغو تحریم‌های بانکی، منابع قابل توجهی از بانک مرکزی قابل استفاده می‌شود. منابع فروش نفت که متعلق به دولت است نیز قابل بهره‌برداری خواهد بود. ما سیاست‌های صرفه‌جویی و همچنین کاهش تورم را نیز ادامه می‌دهیم و از آنها غافل نمی‌شویم

وی با بیان اینکه «بعد از اینکه جزئیات مذاکرات بیان شود ابعاد دستاوردها بیشتر مشخص می‌شود»، ادامه داد: زمینه‌هایی که باعث این موفقیت شد، شایستگی دانشمندان هسته‌ای ایران بود که توانستند به چرخه کامل سوخت هسته‌ای دست یابند. ما شهدای هسته‌ای را تقدیس می‌کنیم که چنین فرصتی را فراهم کردند.


سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین حمایت مؤثر مردم در همه ابعاد، باعث موفقیت در مذاکرات شد. اگر حمایت آنها از روند مذاکرات نبود فرزندانشان در تیم مذاکره‌کننده نمی‌توانستند به این نتیجه دست یابند.


نوبخت در ادامه با اشاره به هدایت‌های مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای گفت: هدایت‌های رهبری و تعیین جهت‌گیری کلی در مذاکرات بسیار تعیین‌کننده بود. ایشان راه را به درستی نشان دادند و شجاعت‌شان ستودنی است.


نوبخت همچنین توانایی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را از دیگر مؤلفه‌های موفقیت مذاکرات هسته‌ای دانست و افزود: اگر انتخاب درست رئیس‌جمهوری درخصوص دکتر ظریف و دکتر صالحی نبود، این موفقیت صورت نمی‌گرفت.


سخنگوی دولت همچنین تأکید کرد: مدیریت رئیس‌جمهوری در مذاکرات و شناخت ایشان از موانع و مشکلات کشور و همچنین طرح این شناخت با مردم در ایام انتخابات باعث شد که این روند ایجاد شود و مذاکرات هسته‌ای به موفقیت برسد. رئیس‌جمهوری همچنین دستیار ویژه خود را به مذاکرات فرستاد تا لحظه به لحظه از جزئیات مذاکرات باخبر شود. امیدوارم که بخش دوم کار در اجرای توافق نیز به اتمام برسد و شاهد رفع همه تحریم‌ها باشیم.


نوبخت گفت: ما برنامه‌ریزی‌های لازم را پیش از این در شرایط خوش‌بینانه، بدبینانه و روال جاری صورت دادیم. خوشبختانه اکنون می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های خوش‌بینانه را عملیاتی کنیم. ما در برنامه ششم توسعه با توجه به اقتصاد مقاومتی و نتیجه مذاکرات، برنامه‌ریزی‌های لازم را صورت خواهیم داد.


وی همچنین درباره لغو تحریم‌های بانکی گفت: با وجود لغو تحریم‌های بانکی، منابع قابل توجهی از بانک مرکزی قابل استفاده می‌شود. همچنین منابع فروش نفت که متعلق به دولت است نیز قابل بهره‌برداری خواهد بود. ما از این فرصت‌ها به خوبی استفاده خواهیم کرد و همچنین صادرات را افزایش خواهیم داد. ما سیاست‌های صرفه‌جویی و همچنین کاهش تورم را نیز ادامه می‌دهیم و از آنها غافل نمی‌شویم.


نوبخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «برخی مردم احساس می‌کنند که با انجام توافق می‌توانند شاهد حل بسیاری از مشکلات اقتصادی باشند»، گفت: همه چیز نیاز به برنامه‌ریزی دارد. یک‌شبه این مشکلات برطرف نخواهد شد. ما به سمت ثبات خواهیم رفت و رفاه مردم را در زمان لازم محقق خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته