دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1397 - 11:37

تفاهم‌نامه همکاری مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری در راستای اهداف سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و بهره‌مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی، منعقد شد.
کد خبر : 283666

به‌ گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، از جمله اهداف این تفاهم‌نامه‌ای که میان مجموعه فرهنگی‌ تاریخی نیاوران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری منعقد شده، تعمیق شناخت ارزش‌های میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ‌سازی و صیانت از آثار ارزشمند فرهنگی تاریخی، زمینه‌سازی استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین و ایجاد وحدت نظر در نیل به اهداف مشترک و صرفه جویی اقتصادی در اجرای برنامه‌ها است.


این تفاهم‌نامه همکاری به منظور ارتقای کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های آموزشی پژوهشی مشترک بین دو نهاد منعقده شده و بر این اساس، طرفین با بهره‌مندی از امکانات در اختیار نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی، همایش، سمینار، نمایشگاه، مسابقه و جشنواره اقدام می‌کنند.


همچنین در بخش دیگری از این تفاهم‌نامه، امکان استفاده متقابل از امکانات کتابخانه‌ای و نرم‌افزاری و همکاری در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی برای طرفین ایجاد شده و مجموعه نیاوران از طریق برگزاری تور و بازدیدهای علمی در جهت آگاهی‌بخشی دانشجویان این دانشگاه در خصوص این مجموعه فرهنگی تاریخی و المان‌های معماری آن اقدام خواهد کرد.


پیرو امضای این تفاهم‌نامه همکاری، اولین نشست تخصصی با موضوع «میراث فرهنگی و هویت ملی» با حضور سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید رحمت‌الله رئوف حنان مدیر این مجموعه و جمعی از استادان و دانشجویان یکشنبه 6 خرداد در تالار جاوید این دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته