دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1397 - 07:20
رقیه مدینه دارابی*

نخل جماران

کد خبر : 283656

سلام بر ابرمردی که با وضویی بر کتاب تاریخ، روزگار مرگ اصالت ها را از اوراق آن محو و پاک کرد. سلام بر روح الله آن هنگامی که در راه اسلام عزم خود را جزم کرد و با استعانت از إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ (احقاف/13) دل به دریاهای مواج زد به گونه ای که عملکرد وی در دریاهای خروشان با هیچ کدام از نمونه های مشابه آن در تاریخ تمدن بشری قابل قیاس نیست.


تو ای امام خمینی کبیر (ره)! انقلاب اسلامی ایران با نام تو در تاریخ ثبت و با ذکر نام تو در جهان شناخته شد.


ای فرزند توفان! آن هنگام که چشم از این جهان فرو بسته و به ملکوت اعلی پیوستی چشم های ناپاک دشمنانت به سبب خمینی هراسی، چشم در رختخواب فرو بستند. بدون التفات به آنکه با ژرف اندیشی و درایت خمینی ثانی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) نهضت تو تا قیام امام مهدی (عج) ادامه دار خواهد بود.


ای صراط مستقیم و ای معمار انقلاب! با عبور از پیچ و خم خاطرات انقلاب آنچه در ذهن تداعی می شود آن است که در این مسیر هر آنکه بی تو سفر کرد طعمه موج شد زیرا که در شب طوفان چراغ را گم کرد و آنکه ید در ایدی مبارکت نهاد با اتکال به خداوند از شر غاسق وقب ظفر یافت.


ای پیر جماران! تو تنها رهبر خالدی هستی که حتی با رخت بربستنت از دار فانی از زیر توده های خاک بر قلب پیروانت در سراسر گیتی حکومت می کنی.


تو ای عاشق دوست! از همان ابتدا عاشق شهدا بودی و فرجام با سفر بر بال ملائک، خود را میهمان سفره شهدا کردی و اشک ملت شهیدپرور ایران و همه مسلمین را در موسم هجر جگرسوزت مدام و جاودانه کردی.


تو تشنه قربانی شدن در راه اسلام بودی و چه خلیل گونه در راه آن آزمون پس دادی!!!... .


اکنون در هر سال با فرارسیدن نیمه خرداد خامه تقدیر بر اوراق سپهر چنین می نگارد که: روح حادثه از داغ فراق امام امت، سالانه بی قرارتر می افتد.


آری... تو آن گلی بودی که گلچین دهر تو را ناگاه از شاخه سدره المنتهای گلستان چید و در این حین بلندای نخل جماران شکست.


اکنون با گذشت سی سال از عروجت به علیین همچو خورشید هر لحظه تابانی.


و چنانچه به دلیل محیط جغرافیایی در کرانه ای غروب کنی از کران دیگر هویدا می شوی. جهان آفرین بر روح پرفتوح تو رحمت کناد! که بهترین ارمغان را برای ملت ایران به یادگار گذاشتی.


*دانشجوی کارشناسی ارشد معارف اسلامی (علوم قرآن و حدیث) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته