دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1397 - 13:57
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

رفتار در دانشگاه آزاد باید اسلامی باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: رفتار در دانشگاه آزاد اسلامی باید اسلامی باشد چون این دانشگاه مهم‌ترین نهاد انقلاب است.
کد خبر : 283492

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، دکتر عزیز جوانپور در نشست تخصصی مدیران گروه‌ها و روسای دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به اهمیت اسلامی شدن دانشگاه تاکید کرد و افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی با پسوند اسلامی باید به‌گونه ای عمل کند که نظام اسلامی از آن توقع دارد. چون این دانشگاه برگرفته از انقلاب است. رفتار در حوزه دانشگاه باید اسلامی باشد. مدیران گروه و استادان باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند تا وضعیت فرهنگی دانشگاه به وضعیت مطلوب برسد.»


جوانپور با توجه به اهمیت ایجاد شورای فرهنگی در دانشکده ها، گفت: «وضعیت فرهنگی دانشگاه باید متحول شود بر این اساس به همت معاونت فرهنگی دانشگاه، شورای اسلامی شدن دانشگاه فعال شده است. دبیر شورا انتخاب و ماهانه وضعیت فرهنگی دانشکده‌ها ارزیابی می شود .»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز باتوجه به تاکید دکتر ولایتی به موضوع فرهنگ در دانشگاه، افزود: «امروز دانشگاه آزاد اسلامی به صورت فزاینده‌ای به سمت خلق مسائل جدید فرهنگی پیش می رود. باید نگاه ویژه ای به فرهنگ دینی، انقلابی و اعتقادی داشته باشیم«.


وی تصریح کرد: «دانشجویان در نزد ما دانشگاهیان امانت هستند و این وظیفه دانشگاهیان است که امر به معروف و نهی از منکر را در دانشگاه رواج دهند و از تمام ظرفیت های دانشگاه مثل مشاوره، کانون‌های فرهنگی، بسیج و .. مشکلات دانشجویان را حل و فصل کنند.»



این مسئول با توجه به الگوگیری از رفتار ائمه اطهار به عنوان معلمان بشر افزود: «استادان نباید فقط حضور فیزیکی در کلاس داشته باشند بلکه با ارائه محتوا به دانشجو، کیفیت دوره های تحصیل را بالا ببرند و در کنار آن به مسائل فرهنگی و اخلاقی دانشجویان نیز بپردازند.»


وی اظهار کرد: «با ورود به ماه خرداد و پایان ترم بحث مهم امتحانات است و مسئولان آموزشی باید تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات سالم و بدون دغدغه داشته باشند.»


جوانپور به جایگاه واحد تبریز با توجه به عنوان چهارمین دانشگاه برتر دانشگاه آزاد در کشور، گفت: «واحد تبریز دارای امکانات و پتانسیل‌های بالقوه‌ای است که باید در راستای تعالی این واحد دانشگاهی در کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.»


وی حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های درآمدزا اعلام کرد و افزود: «با توجه به سیر نزولی دانشجو در همه دانشگاه‌ها، باید تدابیر لازم درباره درآمدزایی از ناحیه غیر شهریه ای اتخاذ شود. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از طرح‌های درآمدزا و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.



در پایان دکتر جواد محمودی کرم جوان به عنوان رئیس شورای فرهنگی مجتمع شهدای باسمنج، دکتر محمود بهشتی رئیس شورای فرهنگی مجتمع شماره 3 پزشکی، دکتر محمدرضا پاکدل رئیس شورای فرهنگی ساختمان علامه امینی، دکتر احسان شاکری رئیس شورای فرهنگی ساختمان علامه جعفری، دکتر حامد علیپور رئیس شورای فرهنگی ساختمان طباطبائی و باکری و ناصر فاضل هروی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه در واحد تبریز معرفی و احکام به آنان اعطا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته