دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رقابت دانشگاهیان در آزمون چهارمین دوره طرح قرآنی «رمضان، بهار قرآن» واحدهای دانشگاهی/2/ + تصاویر

با پایان یافتن چهارمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» در قالب کارگاه آموزشی تفسیر سوره مبارکه حدید در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، آزمون کتبی این دوره با حضور استادان و کارکنان دانشگاه‌ها در حال برگزاری است.
کد خبر : 28324

معرفی برندگان مسابقه حفظ سوره حدید در واحد شهرکرد


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره گسترش فضای حفظ قرآن مجید در جامعه، مسابقه حفظ سوره حدید ویژه کارکنان و استادان در ماه مبارک رمضان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


دکتر محمد خسروی افزود: در این مسابقه 40 نفر از کارکنان و استادان در دو گروه خواهران و برادران به رقابت پرداختند.


وی اظهار کرد: در گروه کارکنان مرد بهرام عالیپور و مسلم مومن و در گروه کارکنان خواهر نرگس کریم‌الله از سوی داوران به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.


خسروی تصریح کرد: همچنین در بخش استادان مرد سیدامیرحسین حسینی و در گروه خواهران فهیمه صیادی، مریم جعفری، اعظم عبداللهی و صفورا هاشمی موفق شدند عنوان‌های برتر را به خود اختصاص دهند.


نفرات برتر با اهدای جوایز و لوح تقدیر از سوی کانون قرآن و عترت(ع) معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، مورد قدردانی و تشویق قرار خواهند گرفت.


برگزاری آزمون تفسیر سوره حدید در دانشگاه‎ مرکز نیکشهر


آزمون کتبی چهارمین دوره طرح فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» تفسیر سوره مبارکه حدید ویژه ماه مبارک رمضان با شرکت 25 نفر از کارکنان و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر برگزار شد.


مدرس تفسیر سوره مبارکه حدید، امام جمعه شهرستان نیکشهر بود که برگزاری چنین کارگاه‌هایی را برای استادان و کارکنان مثمر ثمر و ضروری دانست و گفت: برگزاری چنین کارگاه‌هایی در چنین سطحی در مجموعه دانشگاه آزاد باعث بالا بردن سطح بصیرتی و معرفتی استادان و کارکنان و همچنین صفای دل، بارورى ایمان و تزکیه نفس این عزیزان می‌شود.


حجت‌الاسلام لطفیان سرگزی افزود: مطابق دستورالعمل مربوطه به تمام شرکت‌کنندگانی که در این آزمون بتوانند 60 درصد نمره آزمون را کسب کنند گواهی دوره به مدت 16 ساعت از سوی دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی دانشگاه صادر خواهد شد و به نفرات برتر این دوره هدایایی اهدا خواهد شد.


برگزاری آزمون کتبی تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب


آزمون کتبی کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید با حضور کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب گفت: چهارمین دوره طرح قرآنی – فرهنگی «رمضان بهار قرآن»در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در این واحد دانشگاهی با شکوه هرچه تمامتر با حضور مسئولان، کارکنان و استادان برگزار شد.


دکتر فرهان گل‌کارمنش افزود: این طرح به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش استادان و کارکنان دانشگاه در حوزه فرهنگ و معارف آسمانی و ملکوتی کلام الله مجید به ویژه آشنایی بیشتر با تفسیر آیات و بهره مندی از زلال معارف ورهنمودها و دستورات حیات‌بخش قرآن کریم است .


وی ادامه داد: صدور گواهی دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی دانشگاه با عنوان آشنایی با تفسیر سوره حدید به مدت ۱۶ ساعت برای شرکت‌کنندگانی که حداقل شصت درصد از نمره آزمون را کسب کنند و اهداء جوایز ارزنده به نفرات برتر از مزایای طرح قرآنی «رمضان، بهار قرآن» است.


برگزاری آزمون کتبی تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز


آزمون کتبی چهارمین دوره طرح فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» تفسیر سوره مبارکه حدید ویژه ماه مبارک رمضان با شرکت استادان وکارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.


شرکت‌کنندگانی که در آزمون موفق به کسب حداقل شصت درصد از نمره را نمایند از سوی دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی 16 ساعت گواهی پایان دوره دریافت خواهند کرد.


برگزاری کارگاه تفسیر سوره حدید برای استادان و کارکنان وتلاوت یک جزء از قرآن به صورت روزانه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر از برنامه های ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است.


آزمون کتبی چهارمین دوره طرح فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» تفسیر سوره مبارکه حدید 24 تیر در مسجد امیرالمومنین(ع) و سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.


رقابت استادان و کارکنان واحد مبارکه در آزمون چهارمین دوره طرح قرآنی (رمضان، بهار قرآن)


آزمون پایان دوره چهارمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» با بیش از 100 نفراستاد و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه برگزار شد.


به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش استادان و کارکنان دانشگاه و آشنایی بیشتر آنان با تفسیر آیات قرآن و رهنمودها و دستورات حیات بخش قرآن، آزمون پایان دوره کلاس آموزشی تفسیر سوره مبارکه حدید در سالن اجتماعات واحد مبارکه برگزار شد.


مدرس این دوره و کارشناس قرآن و عترت واحد مبارکه گفت: کارگاه آموزشی تفسیر سوره مبارکه حدید هر روز پس از نمازظهر و عصر با حضور پر شور استادان و کارکنان به مدت یک ساعت برگزار می‌شود.


منصور دیانی افزود: صدور گواهی شرکت در این دوره با عنوان آشنایی با تفسیر سوره حدید به مدت ۱۶ ساعت برای شرکت‌کنندگانی که حداقل 60% از نمره آزمون را کسب کنند و اهداء جوایز ارزنده به نفرات برتر از مزایای این طرح قرآنی است.


وی یادآوری کرد: این واحد در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع فرهنگی، نظیر: مسابقه کتبی نماز و احکام ویژه کارکنان و ختم قرآن برگزار می‌شد.


چهارمین طرح رمضان بهار قرآن در واحد سراب


دفتر فرهنگ اسلامی و کانون قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب کارگاه آموزشی چهارمین طرح رمضان بهار قرآن را با موضوع آشنایی با تفسیر سوره مبارکه حدید برگزار کرد.


چهارمین طرح رمضان بهار قرآن را با موضوع آشنایی با تفسیر سوره مبارکه حدید به منظور ارتقای سطح علمی و معرفتی کارکنان همزمان با واحدهای سراسر کشور از آغاز ماه مبارک رمضان و با حضور بیش از 30 نفر از اعضای هیئت علمی و کارمندان واحد، با تفسیر و شرح از سوی حجت‌الاسلام علیپور برگزار شد، این کارگاه آموزشی تفسیر سوره مبارکه حدید در محل نمازخانه مرکزی واحد سراب خاتمه یافت که پس از برگزاری آزمون مقرر شد طبق بخشنامه گواهینامه پایان دوره ضمن خدمت معادل 16 ساعت ارائه شد.


همچنین به همت دفتر فرهنگ اسلامی و کارکنان واحد سراب روزانه یک جزء از قرآن مجید با هدف ختم قرآن از سوی کارکنان و اعضای هیئت علمی واحد سراب همخوانی می‌شود که تا به امروز 28 جز آن قرائت شده است. همچنین با توزیع بسته‌های فرهنگی و قرآنی، هر روز بین صلاتین ظهر و عصر، حجت‌الاسلام علیپور مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد به تشریح احکام و منزلت ماه رمضان می‌پردازد.


برگزاری کارگاه تفسیر سوره حدید در واحد دهاقان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دهاقان، کارگاه تفسیر سوره حدید در ایام ماه مبارک رمضان ویژه اعضای هیأت علمی و کارکنان به ترتیب در محل حسینیه رضویه و نیز سالن اجتماعات شهید بشارت واحد و با تدریس حجت الاسلام والمسلمین علی شهریاری، رییس دفتر فرهنگ اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن آقاحسینی برگزار شد.


در این کارگاه تفسیر آیات سوره حدید شامل بیست وصف از اوصاف الهی همچون عزیز، حکیم، مالکیت و تدبیر و تصرف در عالم هستی، اول، آخر، پیدا، پنهان، دانا، آفریننده آسمان ها و زمین در شش روز،بعد از آن مسأله حکومت و تدبیر جهان، همراهی خداوند با همه در هر جایی، بینا بودن خداوند به هر آنچه که در جهان انجام می شود، مالکیت خداوند بر آسمان ها و زمین، بازگشت همه امور به سوی او، تغییر روز و شب و فصول چهارگانه، دانایی خداوند بر هر آنچه که در دلها وجود دارد، ایمان، انفاق، اجر به ایمان آورندگان و انفاق کنندگان، هدایت به سوی نور از تاریکی ها، دلایل ضرورت وجود انفاق، انفاق در راه خدا، هدایت به سوی نور از تاریکی ها، نشانه ها ی ایمان و کفر، بشارت بهشت به رستگاران، تاریکی برای منافقان، حیات پس از مرگ، قرض الحسنه به خداوند یعنی انفاق در راه خدا، منزلت و اجر و پاداش شهدا، دوران پنج گانه عمر انسان یعنی غفلت، سرگرمی، تجمل، تفاخر و تکاثر، زندگی به مثابه متاع و فریب، عاقبت کافران، پیشی گرفتن برای برای رسیدن به مغفرت پروردگار، فضل خداوند، مصائب زمین و دلایل وجود آن، تکبر و بخل، نیاز به رهبری، دلایل بعثت پیامبران، سلسله انبیا، پاداش خیر و نیکی، و فضل و رحمت خداوند برای شرکت کنندگان بیان شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته