دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1397 - 16:46
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد؛

پیگیری معیشت و اشتغال بانوان فوتسالیست تیم ملی در دستور کار معاونت زنان

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: معیشت و اشتغال تیم ملی بانوان همواره مورد تاکید معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بوده بر همین اساس به عنوان یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی دولت پیگیر این موضوع خواهم بود تا جایگاه ورزش زنان جدی‌تر و پررنگ‌تر در نظر گرفته شود.
کد خبر : 283129

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از تیم ملی فوتسال بانوان اظهار کرد: حس و حال خوب جلسه امروز و همچنین شادمانی ملت ایران حاصل تلاش‌های تیم ملی فوتسال بانوان و تلاش‌های مدیران وزارت ورزش از جمله مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و همچنین مربیان و همکاران فنی بوده که این قهرمانی و پیروزی را تبریک می‌گوییم.


وی افزود: شما دختران تیم ملی که به جملات ناامید کننده نمی‌شود و فایده ندارد و زمزمه‌های ناامیدی توجه نکرده و با توکل به خدا در این عرصه گام نهادید، در شادمانی یک ملت نقش موثری داشتید.


ابتکار ادامه داد: این قهرمانی شما به زنان و دختران کشور امیدواری داد که آنها نیز بتوانند روزی در مسیر و جهتی به قهرمانی دست یابند.


وی یادآور شد: تا کنون در ورزش بانوان و ورزش همگانی به پیشرفت‌ها و دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم که بخشی از آن در پی ایجاد زمینه‌های پیشرفت از سوی دولت جمهوری اسلامی بوده و بخش عظیمی نیز با همت والای زنان ایرانی میسر شده است. زنانی که با مشکلات و کمبودها و نگرش‌های محدود کننده و شرایط دشوار باز هم از فرصت‌ها به خوبی بهره‌برده و توانستند قهرمانی کشور را رقم بزنند.


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: شما تیم ملی فوتسال بانوان به عنوان الگوی شخصیتی و رفتاری زنان و دختران ایرانی شناخته می‌شوید. شما نیروی پیشران زنان و دختران ایرانی خواهید بود و روحیه شاد و تلاش‌گر شما قابل تقدیر است.


ابتکار یادآور شد: علی‌رغم پیشرفت‌های بسیار در حوزه ورزش بانوان همچنان کمبودها و کاستی‌هایی داریم اما توجه به معیشت و اشتغال تیم ملی بانوان همواره مورد تاکید معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بوده بر همین اساس به عنوان یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی دولت پیگیر این موضوع خواهم بود تا جایگاه ورزش زنان جدی‌تر و پررنگ‌تر در نظر گرفته شود.


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: از دکتر طاهریان مسئول کارگروه ورزش بانوان نیز درخواست می‌کنیم در راستای احقاق مطالبه منطقی و به حق بانوان تیم ملی اقدامات لازم را انجام دهند.


ابتکار ادامه داد: پخش مستقیم ورزش بانوان نیز مطالبه رئیس جمهور بوده و من نیز با رئیس سازمان صدا و سیما مذاکراتی در این زمینه داشته‌ام و هم اکنون به دنبال راه‌کارهایی برای پخش مسابقات زنان از صدا و سیما هستیم زیرا پخش تصاویر مسابقات مطالبه بر حق زنان است همچنین امیدواریم فیفا نیز مسیر حرکت بانوان ملی‌پوش را باز کرده و تقاضا می‌کنیم مسیر فوتسال دختران ایران را هموار کنند تا در مراحل بعدی نیز بتوانند در مسابقات شرکت کرده و دستاوردهای خوبی برای کشور رقم بزنند.


وی ادامه داد: متاسفانه آسیب‌های فراوانی ناشی از کم تحرکی به دختران ما وارد می‌شود بر همین اساس باید از کودکی برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری برای آنان در نظر بگیریم البته مذاکراتی با وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان در این زمینه داشته‌ایم که توجه بیشتری به ورزش بانوان داشته باشند.


ابتکار اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب کم تحرکی دختران، زنان و مادران را حل کنیم و با توجه به اینکه سبک زندگی در کودکی نهادینه می‌شود و در سنین بالاتر نیز اثرگذار است برنامه‌ریزی‌های لازم را برای جلوگیری از کم تحرکی و بروز بیماری در زنان و دختران صورت دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته