دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1394 - 14:46
آنا گزارش می‌دهد:

توسعه همکاری ایران و دانمارک درزمینه علوم دریایی و اقیانوسی

همکاری ایران و دانمارک درزمینهٔ علوم دریایی و اقیانوسی با محوریت تبادل اطلاعات و اعزام دانشجوی دکترا به دانمارک، افزایش می‌یابد.
کد خبر : 28231

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حاجی‌زاده ذاکر رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در جریان بازدید ' اندرس کریستین هوگارد ' سفیر دانمارک از این پژوهشگاه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشگاه، آمادگی این مرکز را برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی دانمارک در حوزه علوم دریایی و اقیانوس‌شناسی اعلام کرد.


در این بازدید سفیر دانمارک از آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پژوهشگاه بازدید کرد و ضمن دریافت گزارشی از فعالیت‌های آزمایشگاهی و میدانی توسط کارشناسان آزمایشگاه و مدیران ذی‌ربط ، از نزدیک در جریان فعالیت‌های تحقیقاتی و میدانی پژوهشگاه قرار گرفت.


وی زمینه‌های پژوهشی پژوهشگاه را بسیار جذاب عنوان کرد و در ادامه قول مساعدت و همکاری درزمینهٔ تسهیل ارتباطات با مراکز دانمارکی موردنظر پژوهشگاه را ارائه کرد.


سفیر دانمارک بابیان این‌که ایران می‌تواند با دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی گرینلند، جزایر فارو و سایر جزایر دانمارکی اقیانوس اطلس، همکاری کند، پیشنهاد کرد که اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و موسسه‌های موردنظر پژوهشگاه در کشور دانمارک فراهم و در دسترس سفارت دانمارک قرار گیرد تا امکان برقراری ارتباط بین این دو کشور به‌واسطه سفارت دانمارک تسهیل شود.


هوگارد افزود: پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی می‌تواند دانشجویان دکتری به دانمارک اعزام و دانمارک آن‌ها را بورس کند، همچنین درزمینهٔ ظرفیت‌سازی، پژوهشگاه می‌تواند کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی بسیاری ارائه کند.


وی تبادل متخصص بین دو کشور و ارائه طرح‌های کلان با پژوهشگاه را ازجمله موارد همکاری مؤثر بین دو کشور عنوان کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازدید رئیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته