دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز؛

هذیان‌های پمپئو، خیالبافی آمریکایی/ چگونه تبریز با تکدی‌گری خداحافظی‌کرد؟

رسانه‌های مکتوب امروز سه‌شنبه 1 خرداد به شرط و شروط مایک پمپئو برای ایران و رونمایی از سرود تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 282181

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شرط و شروط مایک پمپئو برای ایران و رونمایی از سرود تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی در کنار گزارش‌هایی جالب از تنفس مصنوعی به تلگرام و چگونه تبریز با تکدی‌گری خداحافظی‌کرد؟ از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.


12 شرط آمریکایی‌ها برای ایران بعد از خروج از برجام


روز گذشته وزیر خارجه تازه کار آمریکا در «اندیشکده هریتیج» حاضر شد تا از راهبرد این کشور در قبال ایران پس از خروج از توافق هسته‌ای رونمایی کند؛ مایک پمپئو در نشست خبری عصر دیروز خود با لحنی توهین آمیز و گستاخانه علیه ایران به تشریح راهبردی که شامل 12 شرط برای محدود کردن ایران است پرداخت. این اظهارات تند پمپئو و پاسخ حسن روحانی به این اظهارات مطلب نخست روزنامه‌های امروز در صفحه اول بود.


روزنامه های ابتکار، اطلاعات، اعتماد، ایران، جوان، خراسان، شرق، جمهوری اسلامی، قدس و کیهان با تیترها و عکس‌های مختلف در صفحه نخست خود به این موضوع پرداخته‌اند.




کت‌وشلوار موسیقی بر تن فوتبال


آیین رونمایی سرودهای تیم‌ملی فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی فوتبال روسیه ۲۰۱۸ در تالار وحدت تهران برگزار شد. در این مراسم حضار شاهد چهار قطعه موسیقایی ویژه بودند. دو آهنگ بی‌کلام به نام‌های زنده‌باد تیم‌ملی و سرود قهرمانان با اجرای ارکستر سمفونیک به رهبری شهرداد روحانی؛ قطعه پیروزی خورشید با آهنگسازی فریدون شهبازیان و خوانندگی سالارعقیلی؛ و نیز آهنگ یازده ستاره با صدای سالار عقیلی و موسیقی بابک زرین؛ که از این سرود به‌عنوان سرود رسمی تیم‌ملی در رقابت‌های جام‌جهانی رونمایی شد.


این اتفاق فرهنگی-ورزشی مورد توجه روزنامه‌های سازندگی، شهروند، هفت صبح، همدلی و جام‌جم قرار گرفت تا در صفحه نخست خود به این مطلب بپردازند.




پیروزی مادورو در انتخابات ونزوئلا


با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که یکشنبه گذشته با مشارکت 48 درصدی مردم ونزوئلا همراه بود، مادورو توانست بار دیگر جایگاه ریاست جمهوری را کسب کند. این خبر امروز مورد توجه روزنامه‌های قدس، مردم سالاری و دنیای اقتصاد قرار گرفت تا با دو رویکرد متضاد در صفحه نخست به آن اشاره کنند.




جوان؛ 85 درصد سواحل مازندران در تصرف نهادهای دولتی!


شهرام فداکار، مدیر دفتر سواحل و تالاب‌های سازمان محیط‌زیست می‌گوید: ۸۵ درصد سواحل دریای مازندران در تصرف و اشغال دستگاه‌ها، نهادهای دولتی، شرکت‌ها و مردم است و تنها ۱۵ درصد ساحل آزاد وجود دارد. این مقام سازمان محیط‌زیست گفته که سواحل دریایی «متولیان» متعددی دارد که خود باعث عدم یکدست شدن مدیریت آنهاست. این خبری است که روزنامه جوان حول آن گزارشی تهیه و در شماره امروز خود منتشر کرده است.


آرمان؛ ضرورت بازنگری در شبکه خطوط‌ریلی تهران


امروز پایتخت تهران بیش از هر زمان دیگر با معضل ترافیک و کمبود ناوگان حمل‌و نقل عمومی مواجه است. سال‌هاست که شهرداری و شورا وعده افزایش واگن در شبکه خطوط ریلی پایتخت را می‌دهند، اما عملکرد مثبت چندانی در این زمینه از آنها دیده نشده است. امروز باید مشاهده کرد شهرداری تا چه میزان به وعده‌های خود در قبال شهروندان پاسخ مثبت می‌دهد و قادر است غول ترافیک را در این شهر به خاک دربیاورد یا خیر. هرچند برنامه‌ریزی‌ها شاهدی بر این مدعا هستند، اما باید دید چه میزان از این برنامه‌ریزی‌ها به مرحله اجرا درمی‌آیند و چه میزان در حد وعده باقی می‌مانند. اگر می‌خواهید از آخرین برنامه‌ها و اقدامات شهرداری در رابطه با توسعه مترو اطلاع پیدا کنید گزارش روزنامه آرمان را در این رابطه از دست ندهید.


شهروند؛ چگونه تبریز با تکدی‌گری خداحافظی‌کرد؟


هنوز هم سخت می‌شود گدایی سر گذرهای تبریز پیدا کرد؛ سال‌هاست که به این‌جا می‌گویند شهر بی‌گدا، به عکس دیگر شهرهای شلوغ مثل تهران و مشهد یا سیستان‌وبلوچستان. مسئولان پیشگیری و جمع‌آوری متکدیان تبریز، در شهر می‌چرخند و چشم‌های‌شان میان خلوتی و شلوغی شهر دنبال مستمندانی می‌گردد که دست‌شان را بلند کرده و کمک می‌خواهند.


اما چرا تبریز گدا ندارد؟ با بررسی اجمالی پیرامون این مساله می‌توان متوجه شد که بسیاری عوامل دست به دست هم داده‌اند تا این وضعیت شکل بگیرد. گزارش روزنامه شهروند از این تلاش‌های مردم و مسئولان در تبریز برای سامان‌دهی نیازمندان و داشتن شهری بدون متکدی در شماره امروز خواندنی است.


فرهیختگان؛ تنفس مصنوعی به تلگرام


حدود سه هفته از فیلترینگ و محدودسازی تلگرام می‌گذرد و در این مدت شاهد موضع‌گیری‌های غیرکارشناسانه وزیر ارتباطات و سایر مسئولان بوده‌ایم. این موضوع که بنظر روزنامه‌ فرهیختگان نوعی تنفس مصنوعی به تلگرام برای ادامه فعالیت در ایران است موضوع گزارش امروز روزنامه فرهیختگان است که در صفحه نخست به تیتر اول نیز تبدیل شده است.



خراسان؛ فعالیت غیر قانونی صندوق های قرض الحسنه تک شعبه ای


چندسالی است چالش موسسات مالی و اعتباری که برخی بیش از 10 سال بدون نظارت بانک مرکزی و به استناد مجوزهای نهادهای دیگر به فعالیت مالی و اقتصادی مشغول بودند و تعداد بیشماری از شهروندان با اعتبار همین عناوین و نام ها در آن ها سپرده گذاری کرده و تسهیلات می گرفتند دامن اقتصاد کشوررا گرفته و اگرچه بانک مرکزی با غیر مجاز اعلام کردن و انحلال آن ها تلاش کرد تا به این نابه سامانی سامان دهد اما همچنان حواشی این معضل دامن‌گیر دولت و اقتصاد کشور است.


روزنامه خراسان در گزارشی با تیتر «بمب‌های تک شعبه ای نظام مالی» به معضل دیگری از نوع مؤسسات مالی پرداخته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته