دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1397 - 10:46

تنش در صحن علنی مجلس در جریان بررسی الحاق ایران به FATF

نشست علنی امروز مجلس که با ریاست علی لاریجانی هدایت می‌شد به خاطر یک لایحه به تنش کشیده شد.
کد خبر : 282173

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود و در جریان بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم به تنش کشیده شد.


حسینعلی حاجی دلیگانی با در دست گرفتن برگه‌ای که روی آن نوشته شده بود «ملت ایران مارا نخواهد بخشید اگر این لایحه استعماری را تصویب کنیم» اعتراض خود را نسبت به در دستور کار قرار گرفتن لایحه الحاق ایران به FATF اعلام کرد.


به دنبال اعتراض و فریاد نماینده اصفهان، محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر و چند تن از نمایندگان دیگر از جمله حجت الاسلام نصرت الله پژمانفر با وی همراه شدند و با اعتراض به سمت جایگاه هیأت رئیسه رفتند.


این نمایندگان در اعتراض خود از علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت خواستند این لایحه مسکوت بماند که علی لاریجانی گفت دولت تقاضای مسکوت ماندن دو هفته ای این لایحه را نپذیرفته است.


علی لاریجانی از نقوی حسینی دعوت کرد تا به نمایندگی از معترضان به لایحه سخن بگوید که وی با قرار گرفتن در جایگاه گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از اعلام وصول لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تروریسم، محتوای آن و پیشنهادات دولت را بررسی کرد و به چند دلیل صلاح ندانست به صحن گزارش دهد؛ اما این لایحه مخالف اصل سوم قانون اساسی و کاملا استعماری است و تسلط بیگانگان بر کشور را فراهم می‌کند. بنابراین کمیسیون این لایحه را رد کرد و از حتی گزارشی به صحن علنی پارلمان ارائه نشد.


نقوی حسینی ادامه داد: با اینکه که دولت در مقدمه این لایحه تلاش کرده با حق تحفظ و بیانیه از خسارات‌ آن جلوگیری کند، اما معتقدیم این بیانیه‌ها نمی تواند از تضییع حق ملت ایران جلوگیری کند.


در نهایت کاظم جلالی به میان معترضان آمد و آنها را آرام و به صندلی‌هایشان هدایت کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: صحن علنی مجلس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته