دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1397 - 15:36

اولین خروجی جلسات «تالیف داستان کوتاه» منتشر شد

«برنده یا بازنده» و «تابع بی‌نهایت» به عنوان اولین و دومین اثر از مجموعه کتاب‌های «حلقه داستان» انتشارات مدرسه روانه بازار شد.
کد خبر : 280935

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، کتاب‌های «برنده یا بازنده» و «تابع بی‌نهایت» که ماحصل جلساتی با عنوان «تالیف داستان کوتاه» است به عنوان اولین و دومین کتاب از مجموعه «حلقه داستان» به چاپ رسیده است.


این دو جلد، داستان‌هایی کوتاه از نویسندگانی چون احمد اکبرپور، مهسا لزگی، ارغوان غلامی، محمدرضا یوسفی، مهسا ملک مرزبان، عباس عبدی، بدری مشهدی، عبدالحمید نجفی، حبیب یوسف‌زاده، محمد رضا اصلانی، مصطفی خرامان، جعفر توزنده جانی، عادله خلیفی را در بر می‌گیرد.


اگرچه در میان آثار منتشر شده داستان‌های کوتاه خارجی با عنوان «تالار سایه» نوشته لائورا ریچاردز ترجمه الهام مقیمی، «مترسک» نوشته گریگوری مکویر ترجمه شهلا انتظاریان، «تو می‌توانی» نوشته ترزا برسلین ترجمه محبوبه نجف‌خانی، «غریبه مرموز» نوشته مارک تواین ترجمه محمدعلی قربانی، «شهر گربه‌ها» نوشته هاروکی موراکامی ترجمه الهام مقیمی و «پاداش» نوشته لیندا سوپارک ترجمه شهلا انتظاریان نیز به چشم می‌خورد، اما دو کتاب مورد نظر به کوشش مصطفی خرامان گردآوری شده است.


انتشارات مدرسه در طول نیم‌سال اول سال گذشته، جلسات «تالیف داستان کوتاه» را با هدف احیای نوع ادبی داستان کوتاه برای نوجوانان و تشویق نویسندگان به خلق داستان‌های کوتاه، برپا کرده که تاکنون بیش از 80 نویسنده در آن حضور داشته‌اند.



بر اساس برنامه‌های اجرایی انتشارات مدرسه، داستان‌های کوتاهی که در هر یک از جلسات «تالیف داستان کوتاه» خلق می‌شود پس از خوانده شدن از سوی نویسندگان مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد و در پایان هر دوره بهترین اثر در قالب مجموعه کتابهای «حلقه داستان» منتشر می‌شود.


آنچه وجه اشتراک کتاب‌‌های منتشر شده در این مجموعه است،زبان محاوره و خودمانی است که نوجوانان را که مخاطبان اصلی این کتاب‌ها هستند، با خود همراه می‌کند. البته تعداد داستان‌هایی که در هر جلد به چاپ رسیده، شامل 10 داستان کوتاه است.


«برنده یا بازنده» و «تابع بی‌نهایت» برای نخستین بار در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان عرضه شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب