دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1397 - 12:25
سردار رحیمی مطرح کرد؛

برخورد پلیس با روزه‌خواران در ماه رمضان/ کاهش یک ساعته اجرای طرح ترافیک

رئیس پلیس پایتخت به تشریح اقدامات پلیس به منظور آغاز ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: در ماه مبارک رمضان ساعت اجرای طرح ترافیک از ساعت 19 به 18 کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : 280817

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات و برنامه‌های پلیس به منظور آغاز ماه مبارک رمضان اظهار کرد:‌ پلیس برای تسهیلات وضعیت مردم، شهروندان، کسبه و مسافران برنامه‌های مختلفی را طراحی کرده است که از جمله آنها می‌توان به کاهش یک ساعته طرح ترافیک اشاره کرد.


وی افزود: از شنبه تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت پایان طرح ترافیک از 19 به 18 تغییر کرده است تا شهروندان بتوانند در ساعات پایانی روز و نزدیک به افطار خود را آماده کنند.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به شیوه فعالیت مراکز پذیرایی و اغذیه فروشی‌ها تصریح کرد: این مراکز به نوعی با مواد خوراکی سرو کار دارند در طول اوقات شرعی روز مجاز به فعالیت نخواهند بود البته برخی از اغذیه‌ فروشی‌های مجاز که دارای پروانه کسب هستند، می‌توانند بیرون از واحد صنفی ساندویچ سرد ارائه کنند اما بسته‌بندی آن باید به گونه‌ای باشد که محتویاتش مشخص نشود.


رحیمی در همین راستا توضیح داد: واحدها صنفی پذیرایی نیز در طول ماه مبارک رمضان می‌توانند از اذان مغرب تا اذان صبح فعالیت داشته باشند همچنین واحدها صنفی اغذیه فروشی می‌توانند یک ساعت قبل از اذان مغرب با رعایت کامل شعائر اسلامی و جلوگیری از تظاهر به روزه‌خواری فعالیت خود را آغاز کنند.


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به شیوه فعالیت هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و واحدهای اقامتی گفت:‌ این واحدها صرفا مجازاند تا به مهمانان داخل اتاق‌هایشان سرویس ارائه دهند و افراد رهگذر نباید از این مراکز استفاده کنند.


وی با اشاره به شیوه فعالیت اغذیه فروشی‌ها در پایانه‌ها و ایستگاه راه‌آهن گفت: متصدیان صنوف پذیرایی در ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌ها مجاز به ارائه خدمات هستند اما محل پذیرایی خود را باید به صورت کامل بپوشانند تا حرمت رمضان شکسته نشود.


در ادامه رحیمی به نحوه فعالیت سینماها در ایام ماه مبارک رمضان اشاره و اضافه کرد:‌ سینماها به جز شب‌های لیالی قدر می‌توانند از افطار تا سحر با رعایت ملزومات و مقررات نیروی انتظامی فعالیت کنند.


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به برخورد با افرادی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، گفت:‌با هماهنگی مقامات قضایی کسانی که تظاهر به روزه خواری می‌کنند پلیس با جدیت با آنها برخورد خواهد کرد. ما توقع داریم همه مردم شئونات را رعایت کنند.


کشف سه تن و 400 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به فعالیت پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون اضافه کرد: طی مدت یاد شده سه تن و 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته با افزایش 50 درصدی روبرو بوده است. در ادامه همچنین ضمن برخورد با باندهای عمده فروش مواد مخدر با خرده فروشان نیز برخورد خواهد شد و پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر رده‌ها با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنند.


رحیمی به پاکسازی نقاط آلوده اشاره و عنوان کرد: هم اکنون کمتر شاهد حضور معتادان در کنار پل‌ها، عابر پیاده و اتوبان‌ها هستید با هماهنگی انجام شده با پلیس راهور نیز بحث جمع‌آوری این افراد و خرده فروشان دنبال می‌شود.


بر هم خوردن پاتوق معتادان و خرده فروشان پس از 40 سال


وی با اشاره به اینکه طی 20 روز گذشته پلیس پاتوق معتادان و خرده فروشان مواد مخدر را پس از 40 سال در مناطق شوش، هرندی و مولوی از بین رفت، گفت:‌ کلانتری‌های این مجموعه با یکدیگر فعالیت کرده و صدها نفر از معتادان را جمع‌آوری کردند در واقع بیش از 20 گشت سیار پلیس مبارزه با مواد مخدر در کوچه‌ها و خیابان‌ها گشت زده و بیش از 98 منزل را که در برخی از آنها بیش از 100 نفر حضور داشتند پلمپ کردند. این افراد هم‌اکنون به مراکز بازپروری تحویل داده شدند و با شورای هماهنگی استان تهران بحث‌های لازم انجام شده تا ظرفیت پذیرش افزایش پیدا کند.


رحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه منازل این افراد اکثرا محل و پاتوق مصرف مواد مخدر از سوی معتادان است، در جلسه گذشته با شهرداری تهران و مسئولان قضایی مقرر شد تا به زودی تعدادی از این خانه‌ها تخریب شود. همچنین ما خواهان این هستیم که زمان بازپروری معتادان از سه ماه به 6 ماه افزایش پیدا کند.


پاتک پلیس به مالخران خلازیر


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری دست‌فروشان و مسروقه فروشان میدان شوش گفت:‌ صبح روز گذشته منطقه خلازیر از وجود مالخران پاکسازی و همگی دستگیر شدند همچنین در اطراف بهشت زهرا 300 چادر وجود داشت که محل تجمع اوباش و معتادان بود که این محل هم نیز پاکسازی شده است. در واقع از اطراف بهشت زهرا 300 نفر و در منطقه خلازیر هزار و 665 نفر دستگیر شدند.


وضعیت نمایش فوتبال‌های جام جهانی در سینماها همچنان نامعلوم


وی در پاسخ به این سوال که آیا سینماها مجاز به پخش بازی‌های فوتبال جام جهانی هستند یا خیر هماهنگی‌های لازم با پلیس انجام شده است، گفت:‌ تا این لحظه به پلیس چیزی ارائه نشده و صنف مربوطه در ابتدا باید طرح خود را به پلیس اعلام کند تا اقدامات لازم انجام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته