دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1397 - 10:37
در جلسه مدیران گزینش دانشگاه آزاد تهران تاکید شد؛

اخلاق، غیرت دینی و انتخاب اصلح، سرلوحه کار مسئولان گزینش

دومین جلسه مدیران گزینش واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور رئیس دبیرخانه هیات امنا، مشاور اجرایی، مدیرکل گزینش و مدیران گزینش واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.
کد خبر : 279803

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت الله احدی از استادان اخلاق در این نشست با بیان احادیث و روایات حضرات معصومین (علیهم السلام)، خصوصیات و ویژگی های مسئولان گزینش را تبیین و بر سرلوحه قرار دادن اخلاق در کار تاکید کرد.


وی گفت: انتخاب اصلح یکی از رسالت های مسئولان گزینش است که باید با ساز و کار اسلامی افراد اصلح را شناسایی و انتخاب کرد.


احمدرضا نجفی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز در این جلسه درباره اهمیت گزینش ایراد و اظهار کرد: مسئولان گزینش با غیرت دینی و انقلابی باید نسبت به رصد وضعیت واحدهای دانشگاهی اقدام و با گزارش های مستند و متقن زمینه جذب استادان مؤمن را فراهم و از حضور افراد ناشایست جلوگیری کنند.


سیدجواد آل یاسین مشاور اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران هم در خصوص رسالت دفاتر گزینش و انتظاراتی که از گزینش وجود دارد مطالبی را بیان کرد و گفت: یکی از رسالت های دفاتر شناسایی افراد واجد صلاحیت و به کارگیری آنها در دانشگاه است.


وی تاکید کرد: گزینش گران مسائل و مشکلات واحدهای دانشگاهی که جزء وظایف ذاتی آنهاست را به دقت بررسی و پیگیری کنند.


مدیرکل گزینش استان تهران نیز به اهمیت دانشگاه در کلام امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: وقتی امام (ره) می فرمایند «مقدرات این مملکت دست دانشگاه است» مسئولیت گزینش گران دانشگاهی را سنگین تر می کند.


هاشمی با توجه به کلام حضرت امیر (علیه السلام) گفت: در اظهار نظر درباره متقاضیان و دانشگاهیان سعی کنید جوانب مختلف را بررسی کرده و مصداق کلام مولی علی (علیه السلام) باشید که فرمودند «آنگاه که به علم رسیدید عمل کنید و آنگاه که به یقین رسیدید اقدام کنید.»


مدیرکل گزینش استان تهران به حجم برنامه های اداره کل گزینش استان اشاره کرد و گفت: بررسی صلاحیت متقاضیان جذب هیات علمی و مدرسان حق التدریسی، ارزیابی عملکرد یکساله اساتید، بررسی پرونده ارتقا و تبدیل وضعیت اساتید، کارکنان و ... از اولویت های این اداره کل است.


هاشمی افزود: مدیران گزینش واحدهای دانشگاهی باید با ساز و کارهای مشروع و قانونی و حضور در کمیته ها و شوراهای مختلف واحد اشراف خود را بالا برده و با رویکرد پیشگیرانه مانع از بروز تخلف در سطح واحدهای دانشگاهی شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: استان تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته