دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 17:50
رئیس واحد تبریز:

اهتمام به اخلاق حرفه ای از ضروریات است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: توجه به اخلاق حرفه ای در هر سازمانی اهمیت ویژه ای دارد که اهتمام به این موضوع از ضروریات است.
کد خبر : 279703

به گزارش خبرنگار آنا از تبریز، دکتر عزیز جوانپور در همایش حراست های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با تشکر از حضور مدیران حراست گفت: وظیفه حراست بسیار خطیر و مهم است و حراست های دانشگاه به عنوان چشم و گوش دانشگاه آزاد اسلامی هستند.


وی به اهمیت اخلاق حرفه ای در همه سازمان های نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انجام هر گونه فعالیت در نظام جمهوری اسلامی باید با محوریت اخلاق و انسانیت باشد چراکه ماهیت انقلاب اسلامی، ماهیت فرهنگی و استمرار حرکت انبیاست.


جوانپور تصریح کرد: یکی از وظایف مهم حراست فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و همه ما در این راستا وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده داریم و باید با اطلاع‌رسانی‌های لازم زمینه‌ساز توسعه و ترویج این فریضه مهم شویم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: حراست دانشگاه نقش مهمی در امنیت اساتید، دانشجویان و کارکنان دارد که این امر مهم برعهده مسئولین با درایت حراست نهاده شده است تا خانواده ها احساس خاطر امن بیشتری داشته باشند.


جوانپور به توجه هر چه بیشتر حراست به باندهای تدوین پایان نامه ها تاکید کرد و گفت: تقلب در پژوهش های دانشگاهی و آثار ویرانگری که این رخداد بر سلامت علم و دانش کشور وارد می کند، موضوع بسیار مهمی است و حراست باید توجه بیشتر به این موضوع داشته باشد.


وی به مدیریت دکتر ولایتی در راس دانشگاه آزاد اسلامی و تاکید مدیران دانشگاه در مسائل فرهنگی اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی باید به مسائل فرهنگی و روابط اجتماعی سالم اهتمام داشته تا امنیت اخلاقی و اجتماعی برای تک تک دانشگاهیان را فراهم کند.



در ابتدای همایش امیر علی درهمجانی مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: حراست به عنوان مشاور امین و چشم بینا و مورد اعتماد مدیر هر دستگاه می باشد.


وی تصریح کرد: وظیفه حراست ها، شناسایی تهدیدات، آسیب ها و نقاط ضعف و قوت و ارائه اطلاعات به موقع است که ،نقش موثری در کاهش آسیب خواهد داشت.


درهمجانی با برشمردن اولویت های و برنامه های آتی خود افزود: پیشگیری، اطلاع رسانی، ارائه تحلیل های صحیح اطلاعاتی، کمک به مدیران، نظارت و بازرسی های خاص با نظر ریاست واحد در زمینه حفاظت از اماکن و تاسیسات و اسناد و اطلاعات و حفاظت IT از اولویت های کاری حراست است.


مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی به اهمیت حراست در هر سازمانی اشاره کرد و گفت: دفاع از ولایت و اصول و ارزش های نظام و انقلاب، برنامه ریزی در جهت حفظ و ارتقا توان حفاظتی و امنیتی ، همراهی و ارائه مشورت های موثر در جهت ایمنی و سلامت منابع انسانی ، تکریم ارباب رجوع و حفظ آبرو و اسرار ، حفظ کرامت و اخلاق مداری، تحقق بخشیدن به شعائر اسلامی و اخلاص عمل بخشی از ویژگی های بارز حراست است.


نماینده اداره کل حراست استان آذربایجان شرقی هم گفت: مجموعه حراست های استان جزو پرده نشین های خدمت در نظام جمهوری اسلامی انجام وظیفه می کنند و مسئولیت بسیار خطیری دارند.


این مسئول به تقویت جایگاه حراست در دانشگاه اشاره کرد و گفت: جایگاه اداره کل حراست دانشگاه باید تقویت شده و امکانات لازم در اختیار این اداره قرار گیرد تا بتوانند هرچه بهتر به وظایف خود عمل کنند.


وی به اهمیت جایگاه حراست تاکید کرد و افزود: نیاز است حوزه های حراست در کمیته های تصمیم گیری عضو شوند و بدون حضور ایشان، جلسه رسمیت نداشته باشد.


نماینده اداره کل حراست استان آذربایجان شرقی به موضوع اشراف اشاره کرد و گفت : حراست باید به محیط اشراف داشته باشد یعنی نگاه اش به سمت و سوی آینده که در حال تغییر است باشد و باید در بحث پیش بینی سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.


وی تصریح کرد: مدیران حراست باید قوی، سالم و متعهد باشند . مدیر قوی یعنی مدیری است که در زمینه علم و دانش و دانشی که پشتوانه بینش داشته باشد قدرتمند باشد و مهارت انجام کار درست را داشته باشند.


در ادامه جلسه با کارگاه آموزشی در زمینه های مختلف بحث و تبادل نظر گردید و با تهیه پاورپوینت مطالب به حاضرین در جلسه ارائه شد.


همایش حراست های دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با حضور مدیران حراست دانشگاه های آزاد اسلامی استان صبح امروز در سالن شمس واحد تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته