دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
داور کروات فیلم کوتاه نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ:

ایران تنها کشوری است که برای موضوع سلامت یک جشنواره بین‌المللی برگزار می‌کند

کریستینا کمریچ معتقد است که این جشنواره، تنها جشنواره در دنیا است که جنبه تبلیغاتی نداشته و در آن به توانایی افراد توجه شده است.
کد خبر : 279060

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، کریستینا کومریچ؛ داور کروات فیلم کوتاه بین‌الملل درباره ضرورت برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع سلامت گفت: با تجربه و اطلاعاتی که نسبت به جشنواره‌های فیلم جهان دارم، ایران تنها کشوری است که به موضوع سلامت اهمیت داده و برای تأکید بر آن، جشنواره‌ای در سطح بین‌المللی برگزار کرده است. در حالی که برپایی جشنواره در کشورهای اروپایی تنها جنبه تبلیغاتی داشته و منافعی برای مردم ندارد.


وی افزود: راه‌اندازی جشنواره بین‌المللی سیمرغ علاوه بر شکوفا کردن استعداد دانشجویان رشته‌های هنری، سطح آگاهی مردم را نسبت به بیماری‌ها افزایش داده و در حفظ سلامت عمومی تأثیرگذار است بنابراین هنر بهترین راهکار برای مشارکت با کشورهای دیگر است تا در سایه آن، به موضوعاتی همچون سلامت اهمیت جهانی داده شود.


داور فیلم کوتاه بین‌الملل جشنواره خاطرنشان کرد: موضوعیت، نحوه روایت داستان و تأثیرگذاری بر مخاطب از جمله معیارهای داوری آثار در بخش فیلم کوتاه است. بر این اساس اثری انتخاب می‌شود که در آن مرز باریک عواطف و احساسات درک و دیده شود.


وی عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی سیمرغ در سطح دانشجویی برگزار می‌شود بنابراین در داوری آثار توقع نداریم همه ویژگی‌های فنی در اثر دیده شود و سعی می‌کنیم بر اساس توانایی‌های غیر آکادمیک قضاوت کنیم.


کومریچ همچنین خاطر نشان کرد: برای تربیت هنرمند نیاز به تحصیلات آکادمیک نیست و با برگزاری کارگاه‌های تخصصی می‌توان از افراد عادی یک هنرمند ساخت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته