دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1397 - 14:50
دو خبر؛

درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد با تولید قارچ صدفی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای درآمدهای غیر شهریه، اقدام به تولید آزمایشی قارچ صدفی در گلخانه تحقیقاتی این واحد دانشگاهی کرد که با موفقیت همراه شد.
کد خبر : 278675

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، قارچ صدفی سرشار از ویتامین‌های گروه B; C; D ، موادمعدنی مانند آهن، فسفر و کلسیم است که از دیرباز مورد توجه مردم آسیای شرقی است و روزبه‌روز برمیزان مصرف آن افزوده می شود چرا که مقدار آهن آن بیش از گوشت از قرمز است و در کاهش کلسترول خون نقش بسزایی دارد.


تحقیقات انجام شده نشان داده که قارچ صدفی در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان مفید و مؤثر است.


انتخابات انجمن علمی عمران


با توجه به آنکه یکی ازدانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد دانشکده فنی مهندسی شهید باکری و رشته عمران جرو اولین رشته‌های دراین واحد دانشگاهی است، امروز برای انتخاب هیأت مدیره جدید انجمن از بین کاندیداهای دانشجویان عمران، انتخابات با حضور دانشجویان و نظارت رئیس واحد و معاونت پژوهشی برگزار می شود.


این انتخابات هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود که از بین کاندیداها، 7 نفربه عنوان اعضای انجمن علمی عمران با رأی اکثریت برگزیده می‌شوند که این افراد در بین خود 1نفر را به عنوان دبیر، 1نفر رئیس، 1نفر بازرس و بقیه شامل اعضای اصلی و علی‌البدل انتخاب می شوند.


هدف ازتشکیل این انجمن‌ها، فعالیت در امور پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه، همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و.. است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته