دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1397 - 09:50

تجمع جمعی از معلمان نهضت سواد آموزی استان فارس مقابل مجلس

جمعی از معلمان نهضت سواد آموزی استان فارس صبح امروز با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار شمولیت قوانین استخدامی آموزش و پرورش شدند.
کد خبر : 278550

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، جمعی از معلمان نهضت سواد آموزی استان فارس صبح امروز با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار شمولیت قوانین استخدامی آموزش و پرورش شدند.


این معلمان معترض با بیان اینکه «تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش» معلمانی که از سال 92 به بعد مشغول به کار شده‌اند را شامل نمی‌شود اصلاح این تبصره از قانون را خواستار شدند.


تجمع کنندگان اذعان داشتند: ثبت نام جذب معلمان باید برای همه یکسان باشد و اینطور نباشد که کسانی که از سال 92 به بعد مشغول به کار شده‌اند کما اینکه دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد هم هستند، برای جذب پذیرفته نشوند.


به گزارش آنا، تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکت های عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده اند همچنین حق التدریسان غیر مستمر را که قبل از سال 91 با آموزش و پرورش همکاری داشته اند به منظور تأمین نیروی حق التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر) مربی پرورشی، مربی بهداشت، مشاور و اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه) مقطع تحصیلی حداقل کاردانی جنسیت، نیاز منطقه ای، سنوات و همکاری آن با وزارتخانه بدون الزام به رعایت ماده 8 این قانون به کار گیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته