دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1394 - 16:30

پلیس عصای معترضان به ساخت جاده سبز ترکیه را شکست/ بیشترین مقاومت از سوی زنان صورت گرفت

در پی مقاومت مردم یکی از روستاهای ترکیه در برابر اجرای پروژه جاده سازی و واکنش مردم به خصوص پیرزنی به نام «ننه حوا»، ژاندامری مداخله کرد و مردم را از مسیر پروژه به عقب راند و درگیری‌هایی در این مسیر بوجود آمد.
کد خبر : 27842

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آنکارا، روز گذشته گزارش کامل مقاومت مردم برای حفظ محیط زیست، منتشر شد که بر اساس آن اهالی یکی از روستاها در مسیر اجرای پروژه جاده سبز که به طول 2 هزار و 600 کیلومتر را روستاها و ییلاق‌های اطراف دریای سیاه را به هم متصل می‌کند، دست به اعتراض زده و مانع فعالیت ماشین‌ها شدند.


مردم روستا در مسیر فعالیت ماشین‌های راه‌سازی سنگ چیدند و به این ترتیب می‌خواستند مانع فعالیت آنها شوند اما به دنبال این اقدام اهالی، نیروهای ژاندارمری وارد میدان شده و با معترضان برخورد کردند.


از عصر دیروز نیروهای ژاندارمری وارد روستا شده و در ابتدا با گفتگو از آنها خواستند از مسیر اجرای پروژه کنار بروند اما مردم یکصدا بر این عقیده بودند که پروژه جاده سبز به طبیعت روستا آسیب زده و محیط زیست را تخریب می‌کند.



مطابق آنچه شبکه "سی ان ان ترک" از محل گزارش کرده، مردم همچنان در حضور نیروهای ژاندارمری مخالفت خود را با اجرای پروژه نشان داده و مقابل ماشین‌ها صف کشیده بودند که با مداخله آنها مواجه شدند.


نیروهای ژاندارمری ابتدا با باتوم سعی در پراکنده کردن حاضران کردند اما عده‌ای همچنان مقاومت نشان دادند که پلیس این افراد را کشان کشان و به زور از محل دور کرد.


بیشترین مقاومت در این رابطه از سوی زنان صورت گرفت و آنها علیرغم برخورد پلیس حاضر به ترک محل نشدند.


گفتنی است، نیروهای انتظامی پیرزنی به اسم ننه حوا را که روز گذشته مقابل نیروهای یگان ویژه ایستاده بود را از مسیر جاده‌سازی دور کردند. او گفته بود: جاده ها یکی نخواهند شد. ما نمی‌خواهیم به اسم "جاده سبز" طبیعت زیبای خود را از دست بدهیم. ماشین‌ها را بردارید و از اینجا بروید. بگذارید ییلاق های ما طبیعی بمانند. در آن دستکاری نکنید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته