دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1397 - 10:52
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب:

استادان معارف اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در تعلیم و تربیت دانشجویان دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با تاکید بر اینکه باید بتوانیم دانشگاهی که منظور نظر مقام معظم رهبری است ایجاد، رشد و توسعه دهیم؛ گفت: استادان معارف اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در تعلیم و تربیت دانشجویان دارند.
کد خبر : 278200

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر جواد علمائی در مراسم میلاد خجسته حضرت ولیعصر(عج) و گرامیداشت روز استاد و هفته معلم با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و تقارن این مناسبت با اعیاد شعبانیه و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری بیان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت تبیین معارف مرتبط با امام عصر (عج) بویژه بین نخبگان جامعه از جمله دانشگاهیان و نقش موثر آن در تأسیس جامعه منتظر که زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) خواهد بود بر همه تاثیرگذاران عرصه های فکری، فرهنگی و اجتماعی لازم است تا به رسالت خود در این راستا به خوبی واقف بوده و آن را به انجام رسانند.


رئیس واحد تهران جنوب و عضو بسیج اساتید این واحد دانشگاهی ادامه داد: همه نعمت های خداوند وسیله امتحان و آزمایش ما انسان ها است و باید مراقب بود که در این آزمون ها سربلند و پیروز باشیم و اجازه ندهیم شیطان با وسوسه های خود ما را گمراه سازد، چراکه خداوند حجتش را بر ما تمام کرده و ما را از قدرت انتخاب برخوردار ساخته است.


وی افزود: شیطان از بدو آفرینش انسان به دنبال انحراف بشر از مسیر حق و انبیا و همواره در پی تشکیک و تخریب اعتقادات و باورهای دینی ما انسان ها است.


شیطان با نفوذ به حوزه شعور و اداراک انسان در معارف و اداراک یقینی او تزلزل ایجاد می کند. به عنوان مثال جوانی که به اقامه نماز اول وقت می گیرد؛ شیطان با متزلزل کردن معرفت یقینی او را از این تصمیم صرف نظر می کند و زمینه ها و شرایط انجام امور ناروا و ناصحیح را فراهم می آورد و همان جوان را به فرقه های انحرافی و نوظهور جذب می کند.


علمائی با اشاره به اینکه گناه و فقدان آمادگی مردم، ظهور را به تأخیر می‌اندازد، افزود: شیاطین انسان نما با ایجاد فرقه های انحرافی به دنبال تاخیر در امر فرج هستند چراکه گناه فرج را به تاخیر می اندازد و این وظیفه ما است که اولاً در بعد شخصی به تربیت خود بپردازیم چراکه منتظر واقعی کسی است که خود را تربیت کند و در بعد اجتماعی شما استادان معارف اسلامی نقش تعیین کننده ای در تعلیم و تربیت دانشجویان دارید.


پخش کلیپ، اجرای گروه تواشیح، گفتگو با استادان دانشگاه و اکران فیلم به «وقت شام»، از دیگر برنامه های این مراسم بود.


به گزارش آنا، این مراسم به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه، اعضای هیات علمی به همراه خانواده ایشان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته