دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1397 - 15:15
معاون پژوهش و فناوری واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی:

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارزش‌های هویت‌ساز را رقم می‌زند

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم تحقیقات گفت: نمایشگاه کتاب برای کسانی‌که می‌خواهند در حوزه‌های مختلف تلاش‌های علمی خود را مستندسازی و ارائه کنند، بسیار برانگیزاننده است و در این نمایشگاه بسیاری از ارزش‌ها که برای مردم و دانشجویان ما هویت‌ساز است، رقم می‌خورد.
کد خبر : 277839

فاطمه عزیزآبادی فراهانی در حاشیه حضور در غرفه انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا درباره کتاب‌های ارائه شده در غرفه دانشگاه گفت: تنوع کتاب‌ها به لحاظ موضوعات و رشته‌های تخصصی که درباره آنها ارائه شده، امری قابل توجه و حائز اهمیت است.


وی ادامه داد: مجلات ارائه شده از رتبه خوبی برخوردار هستند و نمایشگاه فرصت خوبی است برای اینکه دانشجویان در رشته‌های مختلف و پژوهشگران در حوزه‌های گوناگون بتوانند از دستاوردهای مولفان و صاحب‌نظرانی که در این حوزه قلم زده‌اند، استفاده کنند.


معاون پژوهش و فناوری واحد علوم تحقیقات درباره اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چقدر در معرفی منابع آموزشی دانشگاهی مفید است تشریح کرد: نمایشگاه کتاب از نظر من رویداد بزرگ علمی - پژوهشی و فرهنگی است و این دستاورد کمی نیست. این نمایشگاه برای کسانی‌که می‌خواهند در حوزه‌های مختلف تلاش‌های علمی خود را مستندسازی و ارائه کنند، بسیار موثر است.


وی تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از این نظر که افراد مختلف بتوانند در مجموعه‌ای با هویت کتاب و هویت مستندسازی‌های علمی و تحقیقاتی دور هم جمع شوند و سوژه‌ها، موضوعات و رویدادهای جدیدی را دنبال کنند بسیار مهم است. نمایشگاه کتاب تهران رویداد فرهنگی بزرگی است که در دامن آن بسیاری از ارزش‌ها که برای مردم و دانشجویان ما هویت‌ساز است رقم می‌خورد.


عزیزآبادی فراهانی تصریح کرد: امیدوار هستیم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و ارتقای کیفی آن بتواند روز به روز به فرهنگ کتابخوانی، مطالعه، تحقیق و پژوهش و مستندسازی و افزایش سرمایه‌های فرهنگی و علمی کمک کند و ناشران بتوانند از نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یک فرصت استفاده کنند و به لحاظ کیفی، محتوایی و مدیریت اجرایی آن پیشرفت‌های خوبی داشته باشند.


معاون پژوهش و فناوری واحد علوم تحقیقات درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش به آنا گفت: در حوزه پژوهش رویکردهای خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی بویژه در واحد علوم تحقیقات وجود دارد. موضوعات مختلف پژوهشی را با رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان دنبال می‌کنیم و سیاست‌های تشویقی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی در نظر گرفته‌ایم؛ از همه پژوهشگران، محققان، دانشجویان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها دعوت می‌کنیم تا از فرصت‌هایی که در واحد علوم تحقیقات از نظر وجود آزمایشگاه‌های پیشرفته، مراکز تحقیقاتی مجهز و کتابخانه وجود دارد و مرکز اسناد علمی که می‌تواند منبع خوبی برای پژوهشگران و محققان باشد، استفاده کنند.


وی تاکید کرد: امیدوار هستیم فرصت‌های خوبی را در قالب مرکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیانی که می‌خواهند فضایی برای تولید محصولات و دستاوردهایشان پیدا کنند در اختیار قرار دهیم و از آنها به‌خوبی حمایت کنیم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته