دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال

دیدار با پدیده آخرین فرصت درخشان؟!/ صبا-تراکتور بدون خطیبی

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با دیدار پرسپولیس بحران زده مقابل تیم پدیده مشهد ادامه پیدا می‌کند و تراکتورسازی تبریز نیز بدون سرمربی میهمان صبا قم خواهد بود.
کد خبر : 2778

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، ادامه مسابقات هفته بیستم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس،‌ روزهای جمعه و شنبه (24 و 25 بهمن ماه) با برگزاری 6 دیدار باقی مانده پیگیری خواهد شد.


پس از برگزاری دو دیدار هفته بیستم و تغییر و تحولاتی اندک که در جدول رده بندی این مسابقات ایجاد شد، این بار جدی‌ترین رقیب تیم نفت تهران در صدر جدول، یعنی فولاد خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز در دیداری سخت میزبان تیم سپاهان اصفهان خواهد بود.


تیم نفت تهران که با برتری 3 بر یک مقابل سایپا در چارچوب هفته بیستم توانست همچنان صدر جدول را در اختیار داشته باشد در صورت پیروزی یا تساوی تیم فولاد خوزستان جایگاه خود را از دست خواهد داد. فولادی‌ها در این فصل از رقابت‌ها نشان دادند در دیدارهای خانگی به سختی امتیاز از دست می‌دهند آنها قصد دارند از دیدار مقابل سپاهان امتیاز بگیرد تا مجدد راهی صدر جدول شود.


فولادی‌ها که هفته گذشته 3 بر صفر پیروز دربی اهواز بودند،‌ در این هفته از روحیه بالایی برخوردارند و برای روند کسب پیروزی‌های خود پس از 5 برد شیرین، نیاز دارند که مقابل سپاهان هم به برتری برسند.


در آن طرف میدان شاگردان حسین فرکی برای رسیدن به رده‌های بالای جدول و هم امتیاز شدن با استقلال و فولاد و بقا در کورس قهرمانی به راحتی از این 3 امتیاز نخواهند گذشت. آن هم در حالی که با تساوی مقابل نفت تهران و شکست مقابل استقلال،‌ نیم فصل را با ناکامی سپری کرده‌اند و به این دیدار به چشم رهایی از بحران می‌اندیشند.


نکته جالب اینکه نبرد فولاد با سپاهان را می‌توان رویارویی فرکی با تیم سابق خود که در فصل گذشته توانست آن را به مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر برساند نامید.


فرکی در حالی بار دیگر به اهواز می‌رود که فصل گذشته توانست جام قهرمانی‌ را برای فولادی‌ها کسب کند.


در دیگر دیدار این هفته تیم تراکتورسازی تبریز در حالی در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم میهمان تیم صبا خواهد بود،‌ که پس از برکناری بحث‌برانگیز رسول خطیبی از سمت مربیگری، این تیم نخستین دیدار خود در این فصل را بدون حضور وی تجربه خواهد کرد. برکناری خطیبی از نیمکت تیم تراکتورسازی در حالی صورت گرفت که این تیم در حال حاضر مدیر ندارد و خبر برکناری وی سوال‌های زیادی را در اذهان ایجاد کرد ،‌ آن هم در حالی که این تیم در این فصل از لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده بود.


قرمزپوشان تراکتورسازی این هفته با هدایت قادر رحیم زاده به عنوان مسئول فنی تیم و بدون مربی راهی دیدار با صبا خواهد شد. دیدار رفت دو تیم در نیم فصل نخست لیگ برتر با نتیجه 4 بر 2 به سود تراکتور به پایان رسیده بود. تبریزی‌ها در صورت کسب پیروزی در این دیدار می‌تواند صعود یک رده‌ای داشته باشد. تیم صبای قم نیز که اکنون در رده هشتم جدول قرار دارد، در نیم فصل دوم دو تساوی و یک شکست را پذیرا بوده است و برای جلوگیری از روند ناکامی‌های خود باید در این دیدار سخت نتیجه بگیرد.


پرسپولیس هم این هفته در مشهد میهمان تیم پدیده خواهد بود. پرسپولیسی که به دلیل نتیجه نگرفتن در هفته‌های اخیر و سقوط به رده دهم جدول، تیم بحران‌زده نام گرفته است و حواشی زیادی را پیرامون این تیم می‌توان مشاهده کرد. اخراج سه بازیکن از تیم پرسپولیس توسط سرمربی این تیم به دلیل بی انضباطی حاشیه‌ای دیگر برای این تیم بود از سوی دیگر از هیات مدیره باشگاه خبر می‌رسد با وجود ابقای درخشان بعد از جلسه هفته جاری و گرفتن برنامه 2 ساله از وی این مربی حاشیه امنیت ندارد و حتی گفته می‌شود دیدار با پدیده آخرین فرصت برای حمید درخشان خواهد بود.


تیم پدیده مشهد هم که در هفته گذشته مقابل تراکتورسازی تبریز به برتری رسیده بود،‌ روحیه خوبی پیدا کرده است و برای بالاکشیدن خود در جدول رده‌بندی نیاز به پیروزی در این دیدار خانگی دارد. هر چند بازی مقابل تیمی مانند پرسپولیس آن هم در حالی که تشنه پیروزی هستند کار سختی خواهد بود. تیم پدیده خراسان در حال حاضر 24 امتیازی است و در یک رده بالاتر از پرسپولیس 22 امیتازی در جایگاه نهم قرار گرفته است.


دیدار رفت دو تیم در تهران با تساوی یک بر یک همراه شده بود.


**برنامه کامل هفته بیستم لیگ برتر فوتبال :


جمعه 24 بهمن 93


ملوان - راه آهن-ساعت 15:30 –تختی انزلی


صبا – تراکتورسازی-ساعت 15:30-یادگار امام


فولاد‌ خوزستان – سپاهان-ساعت 17:30-غدیر اهواز


پدیده خراسان – پرسپولیس-ساعت 15-ثامن مشهد


شنبه 25 بهمن 1393


گسترش - نفت.مسجد سلیمان-ساعت 15:30-اختصاصی گسترش


ذوب آهن - استقلال ‌خوزستان ساعت 15:30--فولاد شهر


در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر روز یکشنبه دو دیدار برگزار شد ، که تیم استقلال تهران با نتیجه یک بر صفر مقابل پیکان به برتری رسید و نفت تهران 3 بر یک سایپا را از پیش رو برداشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته