دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1397 - 16:01

گرامیداشت مقام استاد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... یاد و خاطر شهید مطهری، مقام استاد و روز معلم را همراه اعیاد شعبانیه گرامی داشتند.
کد خبر : 277020

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر جماالدین الوانی سرپرست واحد کازرون با تبریک عید بزرگ شعبان و گرامیداشت هفته معلم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری به همراه معاونان دانشگاه به محل کلاس های درس استادان رشته های مختلف رفته و در جمع دانشجویان با اهدای شاخه های گل از استادان تجلیل کرد.



وی با گرامیداشت این روز بزرگ اظهار کرد: هفته معلم بهانه ای است برای تجلیل از مقام شامخ استاد و ایجاد روحیه بیشتر برای رسیدن به اهداف کلان دانشگاه است. دوازدهم اردیبهشت یادآور جایگاه والای علم، معرفت، شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته ای است که در طول تاریخ پر افتخار این سرزمین در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه گامهای بلندی برداشته اند.


به مناسبت فرارسیدن 12اردیبهشت سالروز شهادت استاد گرانقدر شهید آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید قدردانی شد.



در این مراسم هیات رئیسه دانشگاه با حضور در کلاس های درس از مقام شامخ استادان قدردانی کردند.


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و در آستانه میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) و گرامیداشت روز معلم (استاد) همایش پیاده روی دانشگاهیان امروز صبح در اهر برگزار شد.



مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت: در راستای توسعه ورزش همگانی و افزایش شور و نشاط بین اساتید، کارکنان و دانشجویان همایش پیاده روی دانشگاهیان امروز از محل میدان بسیج به طرف دانشگاه برگزار شد.


حجت الاسلام لطیف ذاکر گفت: برای تشویق شرکت کنندگان و تداوم این گونه برنامه ها به ده نفر ازشرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.


همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و در آستانه نیمه شعبان و میلاد یگانه منجی عالم بشریت و گرامیداشت مقام معلم، ویژه برنامه فرهنگی اعیاد شعبانیه به همت بسیج دانشجویی در سالن اجتماعات واحد گنبدکاووس برگزار شد.


رضا رضایی شیرازی رئیس واحد گنبد کاووس در این مراسم گفت: «جوانی برهه‌ای از زندگی است که با کلیدواژه عجین شده و آن فرصت است.»



رضایی افزود: «باید ببینیم به ازای هزینه‌ای که در ایام عمرمان می‌کنیم چه فرصت ‌هایی را از دست می‌دهیم و اگر به دانشگاه آمدیم که فرصت بسیار خوب و ایده آلی است باید ببینیم در قبال آن فرصت‌‌هایی که از دست‌ داده ‌ایم، آیا دانشگاه آمدن ارزش داشته است یا نه.»


حجت‌الاسلام پناهی از استادان دانشگاه و فعال فرهنگی سخنران دیگر این مراسم با بیان اینکه انتظار ظهور و نزدیک شدن به امام زمان(عج)، نزدیکی زمانی و مکانی نیست بلکه رفتار، کردار، حرکات و سکنات منتظران حضرت باید مورد توجه و خوشحالی امام زمان قرار گیرد.


مراسم بزرگداشت شهید استاد مطهری و نکوداشت مقام استاد و میلاد امام زمان(عج) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه برگزار شد.



دکتر زیبا توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه با تبریک میلاد امام زمان (عج) و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) و روز استاد، مطالبی درباره فریضه تعلیم و تربیت در آموزه های دینی و نقش آن در تعالی روح آدمی و نیزجایگاه والای استادان در این مسیر، تکالیف متقابل دانشجویان در رعایت جایگاه و شانیت استادان، نقش پژوهش در نظام آموزشی و کاربردی و منطبق کردن آن با نیازهای روز جامعه و نیزنقش شهید مطهری (ره) در تثبیت نظام اسلامی بیان کرد.


حجت الاسلام اندرزیان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری تبریک میلاد امام زمان و بیان ویژگی‌های شهید مطهری و جایگاه مقام معلم در قرآن کریم و اینکه اولین معلم خود خدا بود و اولین دانشجو بشر بود به بحث درباره جایگاه تعلیم و تعلم پرداخت و اظهار کرد: همه کارها نیاز به آموزش دارد و بدون معلم امکان‌پذیر نیست.


وی علم بدون تزکیه را خطرناک دانست و بیان کرد: اگر علم در مسیر خودش نباشد به گمراهی و تباهی کشیده می شود و عرصه علم‌آموزی منحصر به مراکز علمی نیست بلکه در همه عرصه‌ها باید علم وارد شود. در پایان این مراسم نیز، از استادان این واحد با اهدای لوح تجلیل شد.


گرامیداشت روز معلم و تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برگزار شد.



در مراسمی با حضور حجت الا سلام عبدالباری جوانمرد زاده رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و دکتر سید فضل الله موسوی نسب رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان خوزستان و رئیس واحد بهبهان از مقام اساتید واحد بهبهان به مناسبت روز معلم قدردانی شد.


حجت الاسلام جوانمرد زاده در این مراسم بزرگترین رسالت معلم را انسان سازی و تحویل افراد با شخصیت و با تقوا به جامعه عنوان کرد و از همه استادان پرتلاش دانشگاه آزاد اسلامی که در راستای هدف بزرگ تربیت و تعلیم دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه تلاش میکنند تشکر کرد.


12اردیبهشت روزیست که هرکس که حتی یک حرف از الفبا را یاد گرفته باشد می شناسد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد که خود از متولیان امرآموزش و پرورش و تعلیم جوانان این مرزو بوم است؛ برخود واجب دانسته که چنین روزی را به پاس قدردانی از اساتید این واحد جشن گرفته و چه بهانه ای بهتر از اعیاد شعبانیه و جشن نیمه شعبان که با روز معلم متقارن شده است تا میمنت این روز را صد چندان کند.



امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد مراسم گرامیداشت روز معلم و توامأ جشن نیمه شعبان با حضور همه کارکنان و استادان و دانشجویان این واحدبه همراه برنامه های متنوع برگزار شد.


عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم گفت: شهیدمطهری هم درعلم هم درعمل اسوه هستند. دین اسلام دین دانش است. خیر دنیا و آخرت با علم و شر دنیا و آخرت با جهل همراه است.انسان تنها مخلوقی است که میتواند از زمین به عرش رود که این تنها در سایه تعلیم و یاد گرفتن محقق می‌شود. معلمی در واقع تجلی اوصاف خداوند تبارک و تعالی است.


ابراهیمی در نهایت توفیق معلم راستین بودن رابرای همه معلمان آرزو کرد.


دکتر خان احمدزاده رئیس واحد مهاباد نیز گفت: معلمی شغل نیست، بلکه عشق است، ایثار و فداکاری است و روز معلم روز سپاس از زحمات کسانیست که با عشق آینده سازان جامعه را از صحرای نادانی وارد دریای علم و دانش می کنند .


در ادمه به همراه هیأت رئیسه با اهدای لوح و هدیه به اساتید بازنشسته، مراتب قدردانی دانشگاه از این بزرگواران اعطا شد. پایان جلسه به مناسبت نیمه شعبان با فاتحه خوانی بر روی مزار شهدای گمنام با آرمانهای شهدا تجدید میثاق شد.


جشن اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز برگزار شد.



با همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی و دفتر بسیج دانشجویی شهید مطهری واحد به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامی داشت روز معلم واستاد، مراسم جشنی با حضور دانشجویان، استادان وکارکنان دانشگاه در سالن آمفی تئاتر علامه مجلسی واحد برگزار شد.


این جشن با برنامه های متنوع وشاد از قبیل نمایش تئاتر،اجرای مسابقات زنده و حضوری از سوی دانشجویان ونیز تجلیل از برگزیدگان مسابقات تیراندازی همراه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته