دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1397 - 12:21
امام جمعه اهر:

فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه ایمانی و تقوایی رشد می‌کند

امام جمعه اهر گفت: اگر جامعه ایمانی و تقوایی باشد فرهنگ اصیل اسلامی در آن رشد خواهد کرد.
کد خبر : 276941

به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده در جمع روسای مراکز آموزش عالی و مدیران حوزه های علمیه شهرستان اهر بر ضرورت بهره مندی از نظر اساتید حوزوی و دانشگاهی در جهت وحدت و همدلی ما بین حوزه و دانشگاه مورد تأکید قرار داد و خواستار ارائه راهکارهای عملی در تحقق این امر شد.



وی گفت: عالمان و اندیشمندان بزرگ دینی همچون علامه شهید مطهری، شخصیتی بود که با قلم و بیان ارزشمند و پرمحتوی خود خدمت بزرگی را به اسلام و انقلاب کرد و ده ها عالم و اندیشمند دینی دیگر که در این راستا همیشه پیشقدم بوده اند.


رئیس دفتر وحدت حوزه و دانشگاه در اهر با تأکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه های تعامل و همفکری ما بین نهادهای علمی، آموزشی و دینی گفت: تحقق این امر در گرو همراهی و همکاری این دو قشر فهیم و تأثیرگذار است و همه باید برای رسیدن به این هدف تلاش مضاعف کنیم.


رئس شورای فرهنگ عمومی اهر افزود: انتظار داریم با وحدت رویه و هماهنگی بیشتر و برگزاری جلسات راهبردی بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را در تحقق وحدت حوزه دانشگاه عملیاتی کنیم.


وی گفت: امروز دشمن تمام تلاش خود را بکار بسته تا با تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف این دو قشر فرهیخته و تأثیرگذار را از هم دور نگه دارد که همه باید با همت جمعی و تبادل همکاری های علمی و فرهنگی و بهره مندی از تجربیات فعالان حوزه و دانشگاه بتوانیم گام های عملی در ترویج فرهنگ غنی اسلامی برداریم.


حاجی زاده راه اندازی دبیرخانه دفتر وحدت حوزه و دانشگاه را در شهرستان اهر گامی عملی در جهت تحقق این امر عنوان کرد و خواستار فعال تر شدن دبیرخانه این دفتر در اهر شد.




در این جلسه دبیر وحدت حوزه و دانشگاه اهر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت این دفتر در اهر گفت: خوشبختانه با همکاری اعضای اصلی دبیرخانه و همکاری مراکز دانشگاهی و حوزوی فعال در شهرستان اهر دفتر دبیرخانه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر راه اندازی شده و تاکنون جلسات مختلفی را دراین خصوص برگزار کرده است.


مرتضی مقتدایی افزود: اکنون اساسنامه دفتر حوزه و دانشگاه نیز تدوین شده و با تأیید این اساسنامه توسط اعضای هیات موسس قطعاً شاهد فعالیت دو چندان این دفتر و تشکیل کمیته های مختلف خواهیم بود.






انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب