دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1397 - 10:41

گردهمایی پیشتازان تحولات شتابان امروزی در نخستین رویداد شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری که به عنوان قطب شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل استان تهران انتخاب شده در راستای چشم‌انداز، ماموریت و اهداف خود اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری مجموعه مسابقات، همایش ها، کارگاه ها، بازدیدهایی متناسب با برنامه‌های پیش‌بینی شدۀ برنامۀ علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل استان تهران کرده است.
کد خبر : 276660

به گزارش آنا، نخستین مسابقه ملی «حمل و نقلی شو» استارتاپ ویکند شبکه های ارتباطی و حمل و نقل 19 تا 21 اردیبهشت جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار می شود.


استارتاپ چیست!؟


استارتاپ (به انگلیسی Startup) را به فارسی شرکت نوپایی ترجمه کرده‌اند که معمولاً به تازگی و در نتیجۀ کارآفرینی ایجاد شده ‌است، رشد سریعی دارد، و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌ است.


اگرچه در تعریف استارتاپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فناوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارتاپ ها در سال های اخیر، حول این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارتاپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارتاپ باید در حوزه فن آوری‌های نوین فعال باشد.


البته ما بر اساس ادبیات اصلی مدیریت و نه معنای رواج یافته هر نوع فعالیت نوپا را استارتاپ در نظر می‌گیریم. و وقتی از واژه کسب و کار نوپا یا استارتاپ استفاده می‌کنیم، ویژگی‌های زیر را مد نظر داریم:
کسب و کاری که قصد دارد ارزش آفرین باشد،
کسب و کاری که معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌پذیر است،
کسب و کاری که پایداری برای اعضای آن دغدغه است و فرصت جو است اما فرصت طلب نیست،
کسب و کاری که ممکن است مبتنی بر تکنولوژی های نوین باشد،
کسب و کاری که هنوز در شرایط ابهام است و دوران نوزادی و کودکی خود را طی می‌کند.



استارتاپ ویکند چیست!؟
استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی (در انتهای هفته) بر گزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.


این برنامه جهانی تا به حال بیش از هزار بار در بیش از 480 شهر دنیا برگزار شده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است.


در استارتاپ ویکند ایده های زیادی مطرح می شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است. اجرا، اجرا و فقط اجرا! این برنامه از ساعت 14 بعدازظهر روز چهارشنبه 19 اردیبهشت آغاز و تا ساعت 21 شب روز جمعه 21 اردیبهشت در واحد یادگار امام شهر ری ادامه دارد.


در این برنامه شرکت کنندگان (100 نفر در حدود 10 تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می شوند ایده ها را به کسب و کار تبدیل می کنند. در پایان برنامه تیم ها پروژه های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می کنند. این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و... حمایت تجاری می شود.


ضرورت استارتاپ ویکند حمل و نقل


حال با توجه به اهمیت بهره گیری از ایده ها، نوآوری ها و نگاه خلاقانه علمی و به روز جامعه دانشگاهی کشور در ارائه راهکارهای موثر بومی با هدف مرتفع ساختن چالش های حوزهء شبکه های ارتباطی و حمل و نقل و با عنایت به برنامۀ علمی واحد و گفتمان سازی و ایجاد درآمدهای پایدار برای جامعۀ دانشگاهی، برگزاری نخستین استارتاپ ویکند شبکه های ارتباطی و حمل و نقل از نخستین گام های برنامه ریزی شده در مسیر حرکت به سوی آینده ای روشن خواهد بود.


برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص میهمانان و سخرانان ویژه، مربی ها و کارآفرینان متخصص حوزۀ حمل و نقل، برگزارکنندگان و داوران رویداد استارتاپ ویکند شبکه های ارتباطی و حمل و نقل می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.


کلیک کنید



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته