دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1397 - 09:04
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به آنا خبر داد:

تصویب 100میلیون دلار فاینانس توسط دانشگاه صنعتی‌شریف برای تجهیز آزمایشگاه‌ها

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب 100 میلیون دلار از 1 میلیارد دلار فاینانس اختصاص داده شده توسط دولت برای تجهیز آزمایشگاه‌ها در شورای اقتصاد خبر داد.
کد خبر : 276101

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی 28 بهمن‌ماه سال گذشته و در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 97 با 168 رأی موافق، با بندی از لایحه موافقت کردند که براساس آن دولت مجاز است یک میلیارد دلار از تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) را برای استفاده از منابع بانک‌ها و مؤسسات مالی و توسعه‌ای بین‌المللی به منظور تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری با تضمین دولت و بازپرداخت آن، از محل اعتبارات بودجه عمومی تأمین کند.


دکتر حسین عسکریان ابیانه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این باره به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: مهمترین برنامه ما برای سال جدید در بخش عمرانی استفاده از 1 میلیارد دلار تامین مالی خارجی است که بازپرداخت آن هم توسط دولت صورت می‌گیرد. این هزینه برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور صرف خواهد شد که در حال حاضر دانشگاه صنعتی شریف توانسته است 100 میلیون دلار آن را در شورای اقتصاد مصوب کند.


وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر 2 میلیون متر مربع فضای در حال ساخت دانشگاه‌ها در سراسر کشور وجود دارد که حدود 45 درصد آن با کمک خیرین و درآمدهای اختصاصی تامین خواهد شد. تکمیل ساختمان‌هایی که بالای 50 درصد پیشرفت دارند در اولویت برنامه وزارت علوم است. خوشبختانه دولت هم تا 50 درصد را برای ساخت کمک می‌کند که حدود 900 هزار متر مربع می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب