دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 18:50
عسکریان مطرح کرد؛

توسعه زیرساخت‌های کارآفرینی حلال مشکلات دانشجویان

دبیر ستاد خیرین وزارت علوم تحقیقات و فناوری حمایت خیرین از توسعه زیرساخت‌های لازم برای کارآفرینی را حلال بسیاری از مسایل اقتصادی و فرهنگی دانشجویان دانست.
کد خبر : 331120

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حسین عسکریان‌ابیانه با قدردانی از کمک‌ها و خدمات خیرین حامی علم و فناوری در دانشگاههای کشور گفت: در حال حاضر اکثر این خدمات در ساخت و ساز ابنیه متمرکز شده است، حال آنکه اگر مراکز آموزش عالی، خدمات نیکوکاران را به سمت تحصیلات، توانمند‌سازی و مهارت‌آموزی دانشجویان سوق دهند، شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.


معاون سابق اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، به امکان استفاده مراکز آموزش عالی دولتی از قوانین حمایتی همچون تبصره توازن و استفاده از اعتبارات استانی اشاره نمود و گفت: علاوه بر امکانات این چنینی، ستاد خیرین وزارت علوم در حال رایزنی با مراجع ذیربط برای تسهیل راه‌های پیش‌روی خیرین برای حمایت از آموزش عالی کشور است.


وی افزود: علاوه بر راه هایی که بر اساس پیش‌بینی‌های قانونی قابل احصاء است، روش های دیگری مانند کسب اجازه از مراجع عظام تقلید برای صرف وجوهات شرعی در پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی کشور، کمک شایانی به حضور پر‌رنگ‌تر خیرین در این امر خداپسندانه خواهد کرد.


عسکریان‌ابیانه بسیاری از ایرانیان مقیم کشورهای خارجی را دوستدار و علاقه مند به پیشرفت ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: باید با ایجاد ارتباط موثر و مستمر با این عزیزان و کاهش موانع برای دریافت کمک‌های آنان، از این ظرفیت نیز بیشتر استفاده کنیم.


دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن استقبال از احداث نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ کیلو واتی در دانشگاه حضرت معصومه‌ (س) با حمایت خیرین اظهارداشت: طرح‌هایی از این دست که اجرای آن عوایدی مستمر در پی دارد، الگوی مناسبی برای دیگر مراکز علمی است و این ستاد اقدامات لازم را برای احداث نیروگاه مذکور در کنار پروژه‌های دیگر این دانشگاه نظیر خوابگاه دانشجویی با جدیت پیگیری خواهد کرد.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته