دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1397 - 14:42
معاون اداری و مالی وزیر علوم:

۲میلیون و دویست هزار مترمربع فضای فیزیکی دانشگاه‌های کشور در حال ساخت است

دکتر حسین عسکریان ابیانه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی در سال ۱۳۹۶ تخصیص داده شده است، از تخصیص ۹۱درصد بودجه عمرانی مراکز آموزش عالی و پژوهشی در سال گذشته خبر داد.
کد خبر : 273833

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر عسکریان ابیانه امروز (چهارشنبه) در نشست مدیران عمرانی دانشگاه‌های منطقه یک کشور که در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری بودجه کل اعتبارات کشور ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است و سهم آموزش عالی از کل بودجه اعتبارات کشور در سال ۱۳۹۶، حدود دو و چهل و هفت صدم درصد بود که با کمک مسئولان دانشگاه‌های کشور، مجلس محترم شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه، خوشبختانه این سهم به دو و نه دهم درصد افزایش یافت.


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، به ایجاد «تبصره متوازن» در بودجه اشاره کرد و افزود: این تبصره برای نخستین بار ایجاد شده و امیدواریم به تبصره دائمی تبدیل شود. در قانون برنامه سال ۱۳۹۷ این اجازه را یافته‌ایم که از اعتبارات استان‌ها نیز بهره‌مند شویم.


وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۲ میلیون و دویست هزار مترمربع فضای فیزیکی در سطح دانشگاه‌های کشور در حال ساخت است که ۴۵ درصد منابع آن توسط درآمدهای غیردولتی و بخش عمده آن توسط خیرین در دست احداث است.


وی بر به کارگیری از روش‌های تشویقی در راستای استفاده از ظرفیت خیرین تأکید کرد و افزود: ارتباط با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها می‌تواند در بهره‌مندی از ظرفیت خیرین مؤثر واقع شود.


در حاشیه این نشست دکتر عسکریان ابیانه از پروژه عمرانی کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و صنعت ایران بازدید کرد.


کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینی به مساحت ۳هزار و سیصد مترمربع و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع، شامل فضاهای آمفی تئاتر، نمایشگاه، اتاق سمینار، فضاهای تأسیساتی (موتورخانه و دیتاسنتر) و فضاهای تخصصی کتابخانه (مخازن بسته کتاب، قرائت‌خانه و سایت کامپیوتر) در دست احداث است.


همچنین در این نشست کارگاه آموزشی کاربری سطوح مدیریتی و عملیاتی سامانه نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سانع) با حضور مدیران و کارشناسان دفاتر طرح‌های عمرانی دانشگاه‌های منطقه یک کشور برگزار شد.


مکانیزاسیون فرآیند نظارت و ارزیابی پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها، کنترل بر عملکرد دستگاه‌ها و دانشگاه‌های ذیربط، ارائه گزارش‌های برخط از آخرین وضعیت پروژه‌ها، تجمیع اطلاعات فضای فیزیکی وضع موجود و کاهش خطاهای انسانی و فرآیندی با بهره‌مندی از نظام اطلاعاتی دارای مکانیزم راستی‌آزمایی از مزایای استفاده از سامانه نظارت بر طرح‌های عمرانی برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته