پرداخت وام تامین شهریه تحصیلی به دانشجویان واحد مرند
به گزارش خبرنگار آنا، دکتر غفار تاری معاون اداری و مالی واحد مرند با اعلام این خبر گفت: «این واحد دانشگاهی به دلیل رشتههای متعدد تحصیلات تکمیلی تقاضای بالایی برای استفاده از اعتبارات و تسهیلات صندوق رفاه دارد و اکنون برای متقاضیان پرداخت میشود.»
وی افزود: « بازپرداخت وامهای صندوق رفاه دانشجویی معمولاً به صورت کوتاه مدت و میان مدت بوده که وامهای کوتاه مدت در طول ترم حداکثر در 6 ماه باید از سوی دانشجو تسویه شود و وامهای میان مدت حداکثر تا 18 ماه قابل تقسیط است، این تسهیلات به صورت قرض الحسنه بوده و با ارائه مدارک، از سوی صندوق رفاه دانشجویی این واحد قابل پرداخت به دانشجویان است.»
معاون اداری و مالی واحد مرند خاطرنشان کرد : «با توجه به عملکرد صندوق رفاه دانشجویی واحد توانسته است در ارائه خدمات بیشتر به دانشجویان در میان سایر واحدهای دانشگاهی جایگاه خوبی به دست آورد.»
وی ادامه داد: «دانشجویانی که توان پرداخت هزینه شهریه خود را ندارند، جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه به صندوق وام دانشجویی معرفی میشوند تا عمده مبلغ شهریه آنها از طریق وام تأمین شود و به آن دسته از دانشجویانی که از خانوادهشان دو یا چند نفر به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول هستند، تخفیفاتی داده میشود و این گامی موثر در جهت ارتقای سطح رفاهی دانشجویان است که باعث رضایتمندی خانواده دانشجویان از دانشگاه آزاد اسلامی شده است.»
تاری افزود: «در چارچوب تفاهم نامه بین بانک ملی و دانشگاه آزاد، تسهیلاتی از طرف بانک ملی نیز به دانشجویان متقاضی جهت تامین شهریه پرداخت میشود. در این خصوص دانشجویان متقاضی میتوانند جهت ثبت نام به صندوق رفاه واحد مراجعه کنند که اسامی این افراد به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال و بعد از طی مراحل اداری به بانک ملی معرفی خواهند شد.»
معاون اداری و مالی واحد مرند اظهار کرد: « بخش اداری و مالی دانشگاه، شاهرگی برای کل سیستم است و ما باید قانونمند باشیم و به سمتی حرکت کنیم که کارمندان حیثیت و کرامت داشته باشند.»
وی تصریح کرد: «اقدامات معاونت اداری و مالی را میتوان در حوزههای امور اداری و کارگزینی، رفاه همکاران امور مالی و تسهیلات اعتباری، صندوق رفاه دانشجویان، امور شهریه، پشتیبانی و دبیرخانه خلاصه و ارزیابی کرد. در حوزه کارگزینی سعی شده که کلیه فرآیندها اصلاح و بازبینی شوند.»
وی گفت: « در زمینه رفاه همکاران عزیز در سال 1396 حدود 70 فقره وام بالغ بر حدود 9 میلیارد ریال بر اساس ضوابط پرداخت شده و همچنین در سال 96 برای کارکنان و اساتید تعداد 8 دوره کلاسهای ضمن خدمت در قالب 128ساعت آموزشی با بهرهگیری از استادان صاحب صلاحیت برگزار شده است.»
تاری در خصوص تخفیف شهریه همکاران شاغل به تحصیل اشارهای کرد و گفت:« طبق بخشنامههای مربوطه تخفیف شهریه شاغل به تحصیل همکاران اقدام و اعمال شده و در زمینه پشتیبانی، در راستای اهتمام ویژه رئیس واحد به تهیه و تدارک تجهیزات آموزشی و پژوهشی واحد، فعالیت عمدهای صورت گرفته است، به نحوی که طی چندماه اخیر تجهیز آزمایشگاهها و کارگاههای واحد کاملاً محسوس بوده و این امر مستمراً ادامه خواهد یافت تا زمانیکه شرایط آزمایشگاهها و کارگاهها به حد استاندارد و مطلوب برسد.»
وی افزود: «دانشگاه نسل چهارم، دانشگاه کارآفرین و نیازمند تحول است و حوزه معاونت اداری مالی وظیفه دارد در راستای تحقق این اهداف بستر لازم را فراهم کند و گامهای مؤثر بردارد.»
به گفته تاری، محورهای برنامهها و اهداف در حوزه معاونت اداری مالی را برقراری تعامل دو طرفه در فضای اعتماد، همفکری و همکاری با تمام حوزهها، تقویت فرهنگ صرفهجویی و انضباط مالی، تلاش برای شناسایی منابع جدید و کاهش وابستگی دانشگاه به منابع مستقیم شهریه دانشجویی، جلوگیری و ممانعت از استراتژی آزمون و خطا، تلاش برای اصلاح فرآیندها و انجام کار در حداقل زمان، قانونمندی، تلاش برای ساماندادن به وضعیت پرسنل و خرید کالای ایرانی از برنامه این حوزه است.
انتهای پیام/