دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1397 - 09:37
معاون پژوهش و فناوری واحد تبریز تاکید کرد:

ضرورت ورود هدفمند استادان به حیطه‌های پژوهشی با تفکر رفع نیازهای ملموس

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: ورود هدفمند استادان به حیطه‌های پژوهشی و انجام پژوهش با تفکر رفع نیازهای ملموس و عینی ضروری است.
کد خبر : 275557

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر حسن رسولی سقای در نشست صمیمی با روسای دانشکده‌های واحد تبریز گفت: استادان دانشگاه در کنار تدریس باید فعالیت‌های پژوهشی هدفمند و مستمر داشته باشند.


وی ادامه داد: بی‌شک انجام تحقیق و پژوهش در ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه و نحوه تدریس استادان تاثیرگذار بوده و سبب آگاهی استادان از شرایط روز دنیا و محیط‌های کسب و کار علمی مبتنی بر دانش خواهد شد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: همانطوری که روسای دانشکده‌ها ترم بندی مناسب آموزشی را در ابتدای هر ترم ارائه می‌کنند؛ بایستی برنامه پژوهشی ترم بندی شده خود را نیز پیش از آغاز سالتحصیلی ارائه دهند.


رسولی بر لزوم تولیدات علمی، پژوهشی و کاربردی تاکید کرد و گفت: روسای دانشکده‌ها پیشنهادهای پژوهشی همراه با برنامه‌های عملیاتی (اکشن پلان) مناسب حوزه خود را ارائه دهند. انجام پژوهش و اجرای طرح‌های پژوهشی در راستای حل مشکلات و رفع نیازهای واقعی کشور و جامعه باید تکلیف عملی مدیران گروه‌ها و استادان دانشکده‌ها باشد.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بر ارتقای کیفیت رساله‌های ارشد خصوصا تزهای دکتری تاکید کرد و گفت: موضوع پایانامه‌های دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بایست مبتنی بر نوعی روند استراتژیکی باشد که بتواند به تحقق درآمدزایی دانشکده‌ها و به برقراری ارتباط با بیرون سازمان و انجام طرح‌های برون دانشگاهی منتج شود.


در ادامه جلسه هریک از مدیران پژوهش واحد تبریز انتظارات و مطالبات حوزه مدیریتی خود را از رؤسای دانشکده‌ها بیان کردند.


سپس روسای دانشکده‌ها هر کدام به طرح مباحث و نقطه نظرات علمی و کارشناسی خود پرداخته و بر لزوم تداوم برگزاری چنین جلساتی با حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تاکید کردند.


نشست صمیمی حوزه معاونت پژوهش و فناوری با روسای دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز سوم اردیبهشت ماه سال جاری در سالن پروین اعتصامی این دانشگاه برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته