دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1397 - 09:00
تحلیلگر سیاسی یمن در گفت‌وگو با آنا؛

صماد در نتیجه نوعی اقدام اطلاعاتی و نفوذ در داخل ساختار انصارالله ترور شد

یک تحلیلگر سیاسی یمن تصریح کرد ترور رئیس شورای عالی سیاسی یمن در نتیجه نوعی اقدام اطلاعاتی و نفوذ در داخل ساختار انصارالله بوده است.
کد خبر : 275230

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ شب گذشته (دوشنبه) جنبش انصارالله یمن اعلام کرد صالح صماد در تجاوز جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی به حدیده شهید شده است. این تجاوز پنج‌شنبه گذشته انجام و صماد زخمی شده بود که در نهایت دوشنبه شب خبر شهادت این رهبر برجسته انقلاب مردمی یمن اعلام شد.


همچنین شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای با معرفی مهدی مشاط، به‌عنوان رئیس جدید این شورا تاکید کرد به کشورهای متجاوز نشان خواهند داد که رهبری، دولت، نهادها و ملت یمن هرگز در برابر آن‌ها سر تسلیم فرود نخواهند آورد.


سید عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصار الله نیز در سخنانی به مناسبت شهادت صالح صماد، با تسلیت و تبریک شهادت رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد شهید صماد به همراه شش نفر از همراهانش در جریان تجاوز جنگنده‌های متجاوز به حدیده شهید شده بود.


وی تاکید کرد این جنایت هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند.


علی البخیتی، تحلیلگر سیاسی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره هدف ائتلاف سعودی از هدف قرار دادن رهبر برجسته انقلاب مردمی یمن، گفت:‌ «شهادت صالح صماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان با هدف مشروع جلوه دادن دولت در تبعید عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری فراری یمن انجام شده است. این اقدام از منظر نظامی و در بحران کنونی یمن هیچ چیز را تغییر نمی‌دهد، زیرا صماد تنها مغز متفکر انصارالله نبود ولی تنها شخصی بود که تصویرش همواره پیش چشم دشمنان و خواب را از چشمانشان ربوده بود.»


وی درباره انتخاب مشاط به‌عنوان رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: «مهدی مشاط، فردی که بلافاصله به‌عنوان جایگزین صماد معرفی شده است، درواقع رهبر و فرمانده اصلی شورای ریاستی انصارالله بود. او فردی متعصب به‌شمار می‌رود که آموزش‌های نظامی خود را در ضاحیه جنوبی لبنان فراگرفته بود و در بیشتر مذاکره انصارالله در داخل و خارج از کشور حضور داشت.»


البخیتی تاکید کرد: «شاید بتوان اینگونه گفت که ترور صماد در نتیجه نوعی اقدام اطلاعاتی و نفوذ در داخل ساختار انصارالله بوده که باعث شده است نیروهای ائتلاف عربی بتوانند مسیر تردد و محل حضور او را رصد کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته