دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تنها ۱۲ درصد از کاربران ایرانی تولید محتوای اینترنتی دارند

رئیس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان گفت: تنها ۱۲ درصد از کاربران ایرانی تولید محتوای اینترنتی دارند و ۵۹ درصد از کاربران ایرانی به دنبال تفریح در اینترنت هستند.
کد خبر : 274837

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، رامین سمنار عصر امروز در کارگاه فرهنگی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با موضوع آسیب شناسی فضای مجازی، اظهار داشت: مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان جدا از سازمان‌هایی که در زمینه فضای مجازی فعالیت می‌کنند در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی انسانی گام برمی‌دارد، بنابراین در این عرصه بهترین راهکار آگاه‌سازی است.


وی با بیان اینکه مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات نخستین مرکزی است که در حوزه فضای مجازی در استان اصفهان شکل گرفته، افزود: استفاده از فضای مجازی محدود به زمان و مکان خاصی نیست و افراد در هر لحظه از زمان و هر مکانی امکان دسترسی به این تکنولوژی را دارند بنابراین بر اساس آمار اعلام شده 420 میلیون نفر معتاد اینترنتی در جهان داریم.


رئیس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه آگاهی اقشار جامعه نسبت به سطح علمی و اجتماعی افراد متفاوت است، گفت: نفی و نهی کردن در این زمینه کار درستی نیست و سبب حساسیت و کنجکاوی فرد می‌شود.


وی بیان کرد: این آمار و ارقام نشان می‌دهد که حجم استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشور بالا است و می‌توان از آن در وهله نخست به عنوان یک فرصت برای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش اقشار مختلف مردم استفاده کرد.


سمنار با تأکید بر اینکه آمار بالای معتادان اینترنتی سبب شده در بسیاری از کشورها کلینیک‌های تخصصی ترک اعتیاد اینترنتی تاسیس شود، تصریح کرد: اختلاف دانش رسانه و فضای مجازی در بین نسل‌ها و خانواده‌ها سبب شده 40 درصد از والدین استفاده از فناوری‌های این حوزه را از فرزندان خود بیاموزند.


وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی سبب کاهش میزان گفتگوی اهالی خانه با یکدیگر به حداقل 20 دقیقه در روز شده است، افزود: استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی در محیط خانواده سبب کاهش سطح ارتباطات عاطفی شده است.


رئیس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان با اشاره به لزوم تولید محتوا متناسب با فرهنگ ایرانی ، اسلامی اظهار داشت: تنها 12 درصد از کاربران ایرانی تولید محتوای اینترنتی دارند و 59 درصد از کاربران ایرانی به دنبال تفریح در اینترنت هستند.


وی با بیان اینکه سالانه بین 400 تا 500 میلیارد دلار خسارت ناشی از حمله هکرها به دولت‌های جهان وارد می‌شود، افزود: ضرورت دارد استفاده صحیح از اینترنت در بین خانواده‌ها و افراد جامعه فرهنگ‌سازی شود.


سمنار با تأکید بر بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بین 50 تا 100 هزار فرصت شغلی در سال با استفاده از فضای مجازی در کشور ایجاد شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته