دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1397 - 11:27

حمله نافرجام موشکی صهیونیست‌ها به حمص و دمشق

منابع خبری از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حمص و دمشق و رهگیری آن‌ها از سوی پدافند هوایی ارتش سوریه خبر دادند.
کد خبر : 273320

به گزارس گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بامداد امروز (سه‌شنبه) سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه به حالت فعال درآمدند و چند موشک را که وارد حریم هوایی استان حمص شدند رهگیری کردند. این موشک‌ها به سمت فرودگاه الشعیرات در حومه حمص شلیک شده بودند.


یک مقام نظامی سوری با تایید خبر صدای انفجار در دمشق، گفت سه فروند موشک نیز به سمت پایگاه هوایی الضمیر در دمشق شلیک شد که پیش از اصابت به هدف از سوی سامانه‌های پدافندی هدف قرار گرفت. همچنین شش فروند موشک به سمت پایگاه هوایی الشعیرات شلیک شده بود که همه موشک‌های شلیک شده منهدم شدند.


این حمله در زمانی انجام شد که بامداد شنبه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تاسیسات شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند که به‌گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است، جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.


پنتاگون حمله آمریکا را به فرودگاه الشعیرات رد کرد


به‌دنبال این حمله موشکی خبرگزاری رویترز بیانیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را منتشر کرد که در آن اعلام شده است حمله موشکی به فرودگاه الشعیرات ارتباطی با واشنگتن ندارد. همچنین پنتاگون تاکید کرد که تعداد بازیگران در منطقه زیاد است و وقوع هرگونه حمله احتمالی ارتباطی به آمریکا ندارد.


اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون گفت: «آمریکا هم‌اکنون هیچ‌گونه فعالیت نظامی در آن منطقه (حمص) ندارد.»


در این اثنا برخی منابع خبری اسرائیلی اقدام به انتشار خبری با عنوان حمله موشکی به دو منطقه الکسوه و حومه حلب کردند که وب‌سایت شبکه المیادین به‌نقل از منابع سوری آن را تکذیب کرد.


در عین حال حسین مرتضی، مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق گفت: «اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که تجاوز به دو فردوگاه الشعیرات و الضمیر از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.»


وی افزود:‌ «جنگنده های اسرائیل همچنان در حال گشت‌زنی بر فراز جولان هستند.»


همچنین شبکه المیادین گزارش کرد اسرائیل از بیم واکنش ارتش سوریه به این حمله در مرزهای سوریه و سرزمین‌های اشغالی حالت آماده‌باش اعلام کرده است.


روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز نوشت: «ارتش اسرائیل به‌طور گسترده در منطقه بلندی‌های جولان مستقر شده است. استقرار نیروهای رژیم صهیونیستی از ترس هرگونه پاسخ ایران انجام شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته