دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1397 - 12:14
حسینعلی کلانی:

سرمربی تیم امید هفته آینده معرفی می‌شود

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: در هفته آینده جمع‌بندی نهایی صورت می‌گیرد و سرمربی تیم امید انتخاب می‌شود.
کد خبر : 273082

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی امید در حالی هنوز بدون سرمربی است که اواخر هفته آینده نمایندگان کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به بیشکک قزاقستان می‌روند تا ثبت نام دوم رشته‌های ورزش کشورمان را در این مسابقات انجام دهند و در این راستا آنها نیاز دارند تا فهرستی از مربیان تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را در اختیار مسئولین بازی‌های آسیایی قرار دهند. به همین منظور کمیته ملی المپیک از فدراسیون فوتبال خواسته تا هر چه زودتر نسبت به انتخاب سرمربی تیم امید که نماینده ورزش فوتبال در بازی‌های آسیایی است، اقدام کند تا در ثبت نام ماقبل نهایی این بازی‌ها نام سرمربی تیم امید معرفی شود.


در همین رابطه حسینعلی کلانی عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: «هفته گذشته جلسه‌ای برگزار شد و اعضای کمیته در خصوص نفرات موردنظرشان برای انتخاب سرمربی تیم امید نظرات خود را مطرح کردند. من از آنجایی که پس از پایان دوران فوتبالی‌ام، آنچنان مسائل فوتبالی را تعقیب نکرده‌ام؛ اطلاعات جامع و کاملی در خصوص رزومه کاری مربیانی که می‌توانند به تیم امید خدمت کنند، ندارم، بنابراین بیشتر در جلسات در مورد توسعه فوتبال و قوانین حرفه‌ای این ورزش حرف می‌زنم و در زمانی هم که قرار است رای خود را بدهم، گفته‌های یکایک دوستان را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهم و به فرد مورد نظرم رای می‌دهم.»


کلانی درباره اینکه به نظر می‌رسد جواد نکونام سرمربی تیم ملی شده است، اظهار داشت: «بردن نام نکونام برای آن است که ایجاد حاشیه کنند. من اطلاعی از نام سرمربی تیم امید ندارم. اگر تصمیمی گرفته شده هم دیگر دوستان در کمیته فنی به من اطلاعاتی ندادند. ولی تا آنجایی که می‌دانم، اگر قرار باشد سرمربی تیم امید انتخاب شود، تمامی اعضا در جلسه شرکت خواهند کرد.»


وی افزود: «کی‌روش مانند چندین مربی دیگر به کمیته فنی مشورت داده‌اند و نفراتی را معرفی کرده‌اند تا در مورد آنها تصمیم‌گیری شود ولی هنوز فردی انتخاب نشده است. در این روزها نام‌های مختلفی به میان می‌آید ولی کمیته فنی هنوز نیاز به زمان دارد تا بیشترین دقت را برای انتخاب سرمربی به خرج دهد. به نظرم در هفته آینده جمع‌بندی نهایی صورت می‌گیرد و سرمربی تیم امید انتخاب می‌شود.»


عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که اعلام شده فدراسیون فوتبال به نتایج تیم امید در بازی‌های آسیایی جاکارتا اهمیتی نمی‌دهد و هدفش المپیک 2020 توکیو است، تصریح کرد: «این چنین حرف‌هایی، همه حواشی هستند. فدراسیون بر اساس اولویت بندی مناسبی جلو می‌رود و به هیچ وجه دوست ندارد تا در بازی‌های آسیایی تیم امید نتایج ضعیفی بگیرد. حضور در چنین رقابت‌هایی برای افتخارآفرینی است و فوتبال به عنوان یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها می‌خواهد در جاکارتا برای ایران مدال‌آوری کند.»


وی تاکید کرد: «فدراسیون علاوه بر المپیک آسیایی در تلاش است تا تیم امید بتواند راهی المپیک جهانی در توکیو شود و پس از 44 سال طلسم حضور فوتبال ایران در معتبرترین رقابت‌های ورزشی بشکند. این قابلیت در میان فوتبالیست‌های ایرانی وجود دارد که المپیکی شوند و برای همین هم باید نهایت دقت را در انتخاب سرمربی تیم امید انجام دهیم.»


کلانی درباره اینکه حمید استیلی به عنوان مدیرفنی می‌تواند در مسائل فنی سرمربی تیم امید دخالت کند یا نه، تصریح کرد: «استیلی مدیر تیم امید است و در راس هرم قرار دارد. به طور حتم او در کار سرمربی تیم امید به طور مستقیم اعمال نظر نخواهد کرد و اگر مشورتی به نظرش رسید، در اختیار سرمربی قرار می‌دهد. استیلی پس از جلساتی که با ساکت دبیرکل فدراسیون داشتیم، انتخاب شد و بدون شک می‌تواند به تیم امید کمک کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته