دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1397 - 17:15
مدیرکل اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران:

نقش دانش‌آموزان در سیاست‌گذاری‌های مدرسه باید پررنگ‌تر شود

مدیرکل اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران بیان کرد: اید فضا به گونه‌ای باشد که توسعه مشارکت‌ها در امور مدرسه برای دانش‌آموزان فراهم باشد.
کد خبر : 272946

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عباسعلی باقری، مدیرکل اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران در بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی و نهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی دختران شهر تهران، گفت: نقش دانش‌آموزان در پیشرفت برنامه‌های مدرسه بسیار با اهمیت است.


وی نقش دانش‌آموزان را در مدرسه بی‌بدیل دانست و افزود: باید نقش دانش‌آموزان را در سیاستگذاری‌های مدرسه پررنگ‌تر کنیم.


باقری خواستار مشارکت دانش‌‌آموزان در اجرای فعالیت‌های مدرسه شد و ادامه داد: باید فضا به گونه‌ای باشد که توسعه مشارکت‌ها در امور مدرسه برای دانش‌آموزان فراهم باشد.


مدیرکل آموزش‌و‌پرورش تهران اجرای انتخابات دانش‌آموزی را نشانه‌ای از حضور پر رنگ دانش‌آموزان در تعلیم و تربیت دانست و گفت: معلمان باید به تقویت فضای مشارکتی و ایجاد حس مسئولیت در دانش‌آموزان کمک کنند.


باقری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با شرکت در این انتخابات دید اجتماعی بالاتری پیدا می‌کنند، تصریح کرد: ایجاد این مجلس باعث کاهش فاصله بین مسئولان و دانش‌آموزان شده و تمرین کار گروهی برای آنها را فراهم می‌سازد.


وی افزود: هر معلمی که صرفا بر آموزش نظری و متن تاکید کند، اشتباه است؛ معلم باید زمینه را فراهم کند و بستری را به‌وجود آورد تا یادگیری توسط یادگیرنده انجام شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش‌وپرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب