دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1397 - 14:18
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

واحدهای دانشگاهی درآمد غیرشهریه‌ را سرلوحه کار قرار دهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کاهش اتکا به شهریه دانشجویان و حرکت به سمت درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی جزء ماموریت‌های اصلی و دستور کار دانشگاه بوده، بنابراین باید سرلوحه امور واحدهای دانشگاهی استان قرار گیرد.
کد خبر : 271914

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، دکتر عزیز جوانپور در نخستین شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در سال 97 گفت: امسال که مدبرانه از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است همه مسئولان دانشگاه در راستای تحقق منویات ایشان و اهداف و برنامه های مربوط به شعار سال گام برداشته و با استفاده از تجربیات و بکارگیری توان مضاعف و با همکاری، همدلی، همفکری و هم‌افزایی در حل مسائل و مشکلات کشور و دانشگاه سهیم باشیم.



جوانپور برخی راهکارهای حل مشکلات دانشگاه را برشمرد و گفت: می توان بسیاری از مشکلات دانشگاه را با بهره گیری از توانمندی ها و قابلیت های واحدها و با تدبیر، جدیت و تلاش برطرف کرد. چابکسازی و کوچک سازی چارت سازمانی، آمایش رشته ها و ... از جمله کارهای است که بایستی در راستای ارتقای کیفیت همه جانبه دانشگاه عملیاتی شود.


وی افزود: شرایط خاص اقتصادی ایجاب می کند در هزینه‌های جاری دانشگاه تعدیل کنیم بویژه واحدهایی که با مشکلات مالی مواجه هستند می‌توانند با اتخاذ تدابیر مقتضی و برنامه ریزی مناسب و با کمک واحدهای دیگر استان از بحران مالی خارج شوند.


دبیر هیأت امنای آذربایجان شرقی با اشاره به میزان بودجه سال 97 استان گفت: برنامه عملیاتی می طلبد تا کسری بودجه سال جاری را جبران کنیم. آینده‌نگری، برنامه ریزی، کاهش اتکا به شهریه و افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای و مدیریت هزینه ها از جمله اقدامات مؤثری است که رؤسای واحدها می توانند در این راستا انجام دهند.


جوانپور با ابلاغ حکم دکتر میرزآقا بابازاده عضو هیأت علمی واحد تبریز، رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان را معرفی و در پست جدید برای وی آرزوی موفقیت کرد.


وی از زحمات دکتر رحیم وکیل زاده رییس سابق دبیرخانه هیأت امنای استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تبریک پیشاپیش عید مبعث ابراز امیدواری کرد با تأسی و تبعیت از خلق پیامبر و با همت همه عزیزان شاهد پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و درخشش دانشگاه در عرصه‌های ملی و بین المللی باشیم.


جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با حضور رؤسای واحدها، شوراهای تخصصی استان و هیأت رئیسه واحد تبریز صبح امروز در سالن شمس دانشگاه آزاد تبریز برگزار شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته