دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1397 - 11:54
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش:

مطالعه جامع «کتاب‌ درسی» رمز موفقیت در امتحانات نهایی است

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه مطالعه جامع کتاب‌های درسی تنها راه موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات نهایی است، بیان کرد: دانش‌آموزان برای موفقیت نیازی به مطالعه سوالات سال‌های قبل و شرکت در کلاس‌های خصوصی ندارند.
کد خبر : 270132

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به برگزاری آزمون امتحان نهایی برای دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی و داوطلبان آزاد، گفت: به این دسته از دانش‌آموزان توصیه می‌شود برای کسب نمره مناسب در آزمون صرفا به مطالعه کتاب درسی بپردازند.


وی افزود: به دانش‌آموزان و والدین آنها توصیه می‌شود فریب تبلغیات برخی موسسات آزاد و خصوصی مبنی بر برگزاری دوره‌های بازآموزی و مرور نمونه سوالات سال‌های قبل را نخورند، زیرا شرکت در این کلاس‌ها هیچ گونه نتیجه سودمندی برای آنها نخواهد داشت.


عمادی یادآور شد: به دانش‌آموزان توصیه می‌شود روی مطالعه دقیق و جامع کتاب‌های درسی تمرکز کنند و تمام محتوای کتاب را مورد مطالعه قرار دهند.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا مطالعه نمونه سوالات سال‌های قبل می‌تواند در موفقیت دانش‌آموزان تاثیر داشته باشد، بیان کرد: ما چنین توصیه‌ای به دانش‌آموزان نمی‌کنیم زیرا طرح سوال بر عهده طراح است و ممکن است امسال طراح توجهی به سوالات سال‌های قبل نداشته باشد اما احتمال اینکه از سوالات‌های سال‌های قبل نیز استفاده شود وجود دارد اما نمی‌ـوان با یک احتمال تمرکز دانش‌آموزان را از مطالعه کتاب درسی کاهش داد.


وی یادآور شد: سوالات امتحان نهایی از کتاب درسی طراحی می‌شود بنابراین دانش‌آموزان نباید هیچ گونه نگراین در خصوصی سختی آن داشته باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته