دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1397 - 11:44

مصوبه کمیسیون معاملات واحد علوم و تحقیقات برای حمایت از کالای ایرانی

معاون اداری مالی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از مصوبه کمیسیون معاملات این واحد برای خرید مایحتاج مورد نیاز دانشگاه از میان نشان‌های تجاری ایرانی در راستای حمایت از کالای ایرانی خبر داد.
کد خبر : 269983

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر منصور بیات گفت: در کمیسیون معاملات واحد علوم و تحقیقات تصویب شد تا خرید کالاها و تجهیزاتی که نشان‌های تجاری ایرانی آنها دارای کیفیت همسان یا نزدیک به نمونه‌های خارجی است، حتماً از نوع ایرانی‌شان انجام شود.


وی تصریح کرد: به این ترتیب، فقط در شرایطی خرید کالاها و تجهیزات غیرایرانی در واحد علوم و تحقیقات مجاز است که نمونه ایرانی آنها موجود نبوده یا کالای ایرانی مورد نظر به لحاظ کیفیت با نمونه خارجی آن فاصله زیادی داشته باشد.


معاون اداری و مالی واحد علوم و تحقیقات، موضوع «خرید کالای ایرانی» را یک پدیده بینشی عنوان کرد و افزود: تغییر نگرش جامعه راجع به برتری کالای خارجی نسبت به ایرانی، امری ضروری است چراکه اقلام بسیاری را می‌توان نام برد که نمونه‌های ایرانی آنها به لحاظ کیفیت، شانه به شانه محصولات خارجی حرکت می‌کنند.


استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: البته در مواردی نمی‌توان برتری کیفی کالاهای خارجی نسبت به ایرانی را انکار کرد که در این موارد نیازمند بازنگری در خطوط تولید و کنترل کیفیت کارخانجات داخلی هستیم.


وی با تاکید بر اینکه کیفیت کالای ایرانی باید به حدی برسد که در عمل به سمت کالای خارجی هدایت نشویم، گفت: در سه ماهه پایانی سال ۹۶ همه تجهیزات آزمایشگاهی شیشه‌ای مورد نیاز مجتمع‌های آزمایشگاهی واحد علوم و تحقیقات از نشان‌های تجاری ایرانی خریداری شد.


بیات، یک وجه شعار سال ۹۷ مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» را توجه بیشتر تولیدکنندگان به افزایش کیفیت محصولاتشان دانست و گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و واحدهای فناور در کنار حمایت از کارخانجات و تولیدکنندگان برای در دسترس بودن مواد اولیه با کیفیت، از جمله الزامات تحقق شعار سال است.


وی حمایت از کالای ایرانی را تضمین‌کننده ایجاد اشتغال برای جوان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: لازم است از نگاه تک بعدی به شعار سال که هر ساله به تدبیر رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌شود، پرهیز کرد و آن را به صورت یک منظومه دید؛ چراکه هر کدام از این شعارها به فعال‌سازی ظرفیت‌های مختلف و حل شدن مجموعه‌ای از مشکلات و چالش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اشاره دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته