دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 فروردين 1397 - 17:00
ابطحی؛

فضای تعلیم و تربیت کشور مجازی شده است/ غفلت مدارس در آموزش مهارت زندگی به دانش‌آموزان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز فضای تعلیم و تربیت کشور مجازی شده است، گفت: دانش‌آموزان در مدارس آموزش‌های مهارتی لازم را نمی‌بینند.
کد خبر : 269644

به گزارش حوزه پارلمان خبرگزاری آنا سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به گسست موجود بین نیازهای جامعه و آموزش‌هایی که آموزش و پرورش ارائه می‌شود، گفت: اگرچه بیشتر مشکلی که در این خصوص وجود دارد را باید در مقطع آموزش عالی کشور جستجو کرد اما آنچه در اینجا مطرح است آموزش‌های مهارتی و عملی در دوران مدرسه است که متاسفانه این روزها این موضوع به فراموشی سپرده شده است.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه آموزش‌ها در مدارس به گونه‌ ای است که دانش‌آموزان با وجود اینکه در دورس خود نمره های خوبی به دست می‌آورند اما از نظر علمی و مهارت‌های اجتماعی در سطح مناسبی نیستند؛ دانش‌آموزان پس از پایان مدرسه حتی نمی‌توانند ساده‌ترین فعالیت‌های اجتماعی را نیز انجام دهند به طور مثال آیا یک دپیلمه امروزه می‌تواند نامه اداری ساده‌ای بنویسد.


وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید به دنبال آموزش مهارت‌های زندگی مانند تعامل فرزندان با خانواده، جامعه و ... باشد درحالی که این وزراتخانه در ایجاد بسترهای لازم برای پرورش افراد اجتماعی غفلت کرده است.


عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز فضای تعلیم و تربیت کشور مجازی شده است، اظهار کرد: آموزش و پرورش غیررسمی بر آموزش و پرورش رسمی غلبه کرده است که ممکن است استفاده از فضاهای مجازی یکی از عوامل اثرگذار در این زمینه باشد؛ در این روزها دانش‌آموزان رفتاری از خود بروز می‌دهند که از دانش‌آموزی که در مدرسه جمهوری اسلامی با ارزش‌های حاکم تربیت شده است بعید است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه گسست بین نسلی در حال اتفاق است و نهاد و سازمانی نیز به دنبال برطرف کردن این مشکل نیست؛ آموزش و پرورش باید در این زمینه وظیفه اساسی خود را به درستی انجام دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته