دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 14:42
/همگام با آنا در وین/

وزیر امورخارجه چین: در آستانه دستیابی به توافق نهایی قرار داریم

وزیر امورخارجه چین ساعتی قبل و پیش از ورود به هتل «کوبورگ» در جمع خبرنگاران گفت هر چند که در روزهای اخیر پیشرفت‌هایی صورت گرفته، هنوز چند موضوع باقی مانده است.
کد خبر : 26933

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، با ورود «وانگ یی» وزیر امورخارجه چین به وین، جمع وزرای امورخارجه ایران و گروه 1+5 کامل شد و طرف‌های مذاکره‌کننده خود را برای انجام رایزنی‌های دو و چندجانبه آماده می‌کنند.


براساس این گزارش، «وانگ یی» پیش از ورود به هتل «کوبورگ» به خبرنگاران گفت: ما در آستانه دستیابی به توافق نهایی هستیم. آنچه امروز و فردا اهمیت دارد، این است که طرف‌های مذاکره به‌ویژه آمریکا و ایران هرچه زودتر تصمیم نهایی خود را بگیرند.


وزیر امورخارجه چین افزود: در روزهای اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در مذاکرات بودیم ولی هنوز چند موضوع مانده است که حل نشده است و امیدواریم در روزهای آینده برای آن‌ها راه‌حلی پیدا کنیم.


از روز گذشته (یکشنبه) دور حساس مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۵+۱ با حضور وزرای امورخارجه کشورهای عضو و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا آغاز شده است. دو طرف تلاش می‌کنند تا مهلت تمدیدشده هفتم جولای به توافق دست یابند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته