دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1397 - 13:38

قرارداد تسلیحاتی یک میلیاردی میان ریاض و واشنگتن

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در چارچوب سفر ولیعهد عربستان از واشنگتن قرارداد تسلیحاتی یک میلیارد دلاری امضاء شد.
کد خبر : 269245

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از وب سایت شبکه العربیه، وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «در چارچوب دیدار رسمی محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد عربستان از واشنگتن، یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار برای فروش موشک های ضد تانک تاو بسته شد.»


در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «در چارچوب این قرارداد تسلیحاتی مقرر شد تعداد 6600 فروند موشک ضد تانک تاو با ارزشی بالغ بر 670 میلیون دلار به پادشاهی سعودی فروخته شود.


از سوی دیگر وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد محمد بن سلمان روز گذشته (پنج‌شنبه) در مقر وزارت دفاع آمریکا با جمیس ماتیس، وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.


در این دیدار دو وزیر دفاع در زمینه همکاری های راهبردی، تقویت روابط دوجانبه طبق برنامه چشم انداز توسعه 2030 ، تلاش برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ، راهکارهای هماهنگی میان دو طرف با هدف تحکیم امنیت و پایداری در منطقه گفت وگو کردند.


وزیر دفاع آمریکا در دیدار با بن سلمان گفت عربستان و آمریکا باید با پافشاری به تلاش های خود برای پایان دادن به درگیری های یمن ادامه دهند و آمریکا در این رابطه با قدرت از عربستان حمایت می کند.


محمد بن سلمان همچنین در مقر اقامت خود در واشنگتن با روسای شرکت‌های بوئینگ، وریثیون، لوکهید مارتین و جنرال داینامکس دیدار، گفت و گو و تبادل نظر کرد و در زمینه همکاری های همه جانبه از جمله توسعه همکاری تجاری و ارتقاء فناوری ها میان پادشاهی عربستان و آمریکا و بررسی چندین طرح پیشنهادی در زمینه های مختلف به رایزنی پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته