دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش فروش هفتگی سینماهای جهان

آرنولد شوارتزنگر از شخصیت‌های کارتونی شکست خورد

بازگشت آرنولد شوارتزنگر در فیلم «ترمیناتور جنیسیس» به آن اندازه که تهیه‌کنندگان توقع داشتند، پولساز نبود و این فیلم توان رقابت با دایناسورها و شخصیت‌های انیمیشن را پیدا نکرد.
کد خبر : 26861

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا در آخر هفته گذشته گیشه آمریکای شمالی همچنان در تسخیر دایناسورهای «دنیای ژوراسیک» در چهارمین هفته اکران و شخصیت‌های کارتونی انیمیشن «پشت و رو» که به سومین هفته اکران رسیده، باقی مانده است. بر اساس آمار سایت boxofficemojo.com در این آخر هفته میلادی «دنیای ژوراسیک» با 30.9 میلیون دلار درآمد از گیشه آمریکای شمالی به مجموع فروش جهانی یک میلیارد و 385 میلیون دلار (در مدت 24 روز) رسید و «پشت و رو» با رقم فروش 30.1 میلیون دلار در سه روز، به درآمد کلی بالغ بر 363 میلیون دلار در مدت 17 روز اخیر دست یافت.


«ترمیناتور جنیسیس» که پنجمین فیلم از مجموعه «ترمیناتور» و چهارمین فیلم مجموعه با حضور آرنولد شوارتزنگر است، در آمریکا نتوانست در سه روز گذشته بیش از 28.7 میلیون دلار درآمد کسب کند و «مایک جادویی XXL» به کارگردانی گرگوری جیکوبز که دنباله‌ای است بر فیلم «مایک جادویی» سال 2012 استیون سودربرگ در این بازه زمانی فقط 11.6 میلیون دلار فروش داشت.


به گزارش ورایتی در محاسبات مربوط پنج روز گذشته و دوره تعطیلات روز استقلال آمریکا که از پنجشنبه گذشته شروع شده، دو فیلم تازه اکران گرفته این هفته «ترمیناتور جنیسیس» آرنولد شوارتزنگر و «مایک جادویی XXL» در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. در این دوره پنج روزه انیمیشن «پشت و رو» محصول دیزنی-پیکسار با 45.3 میلیون دلار در 4158 سالن سینمای آمریکای شمالی صدرنشین بود و «دنیای ژوراسیک» با 43.8 میلیون دلار در 3737 سالن در مقام دوم.


مجموع فروش دوازده فیلم اول جدول آمریکای شمالی در سه روز گذشته بالغ بر 130.9 میلیون دلار شد که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با 28.4 درصد کاهش روبرو بود. یکی از کارشناسان اقتصادی صنعت سینما معتقد است که بر خلاف انتظار، تعطیلات و جشن‌هایی مانند روز استقلال ایالات متحده آمریکا تأثیر مثبتی در فروش سالن‌های سینما بر جا نمی‌گذارد. پل درگارابدیان در این موردبه ورایتی گفته است: «هالیوود از اینکه تقویم چنین وضعیتی پیدا کند (تعطیلات و جشن چهار ژوئیه در روز شنبه گذشته که عملاً تعطیل بوده) متنفر است، چون مردم به آتشبازی و مهمانی می‌روند (و به سالن سینما نمی‌روند).»


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته