دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1394 - 14:02

اجرای طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاهی/6/ + تصاویر

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دانشگاهیان اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان در حال اجرا و برگزاری است.
کد خبر : 26823

برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت


کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید در ایام ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت برگزار می شود.


این طرح از طرف کانون قرآن و عترت و دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه و به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش اعضای هیئت علمی و کارکنان در حوزه فرهنگ و معارف آسمانی قرآن و به مدت 16 ساعت معادل یک واحد درسی در محل سالن جلسات اداری دانشگاه تشکیل می‌شود.


این کارگاه آموزشی براساس تفسیر المیزان، نمونه و مجمع البیان و از سوی حجت‌الاسلام صادق صالحی از مدرسین حوزه علمیه قم تدریس می‌شود.


آزمون پایان دوره تیرماه ماه سال جاری به صورت حضوری برگزار می‌شود و از مزایای این طرح برای شرکت کنندگان، صدور گواهی از سوی دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه و اهدای جوایز به نفرات اول تا سوم و اعطای لوح تقدیر از طرف پژوهشکده قرآن و عترت به برگزیدگان است.


برگزاری طرح « رمضان بهار قرآن »با محوریت آشنایی با تفسیر سوره مبارکه حدید در واحد شبستر


دفتر فرهنگ اسلامی و کانون قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر کارگاه آموزشی چهارمین طرح رمضان بهار قرآن را با موضوع آشنایی با تفسیر سوره مبارکه حدید برگزار می­‌کند.


چهارمین طرح رمضان بهار قرآن را با موضوع آشنایی با تفسیر سوره مبارکه حدید به منظور ارتقای سطح علمی و معرفتی کارکنان همزمان با واحدهای سراسر کشور از آغاز ماه مبارک رمضان و با حضور بیش از 60 نفر از اعضای هیئت علمی و کارمندان واحد، با تفسیر و شرح از سوی سعید وحیدی­‌مهر شروع شده است.


کارگاه آموزشی تفسیر سوره مبارکه حدید بعد از نماز جماعت ظهر و عصر و در محل مسجد فاطمه­ الزهرا (س) واحد شبستر برگزار می­‌شود.


مدت زمان این کارگاه آموزشی 16 ساعت است و در پایان شرکت‌کنندگان با شرکت در آزمون پایانی و احزار 60 درصد از نمره آزمون می‌توانند گواهینامه پایان دوره دریافت کنند.


به نفرات اول تا سوم در دو گروه هیئت علمی و کارمندان، به‌صورت جداگانه هدایایی نیز اهدا می‌­شود.


برگزاری چهارمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» در واحد بناب


چهارمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید ویژه استادان و کارکنان در مسجد فاطمیه این واحد برگزار می‌شود.


این کارگاه که با همت دفتر فرهنگ اسلامی و از سوی حجت‌الاسلام حسین کاشف رئیس این دفتر برگزار می‌شود از 30 خرداد ماه شروع شده و تا 20 تیرماه ادامه خواهد داشت.


پس از اتمام این کارگاه، در 22 تیرماه آزمون کتبی انجام خواهد شد و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.



برگزاری چهارمین دوره طرح قرآنی با عنوان کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید در واحد شهرکرد
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: همزمان با فرارسیدن ماه نزول قرآن ماه رحمت و مغفرت و به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش استادان و کارکنان دانشگاه در حوزه معارف آسمانی و آیات نورانی کلام‌الله مجید و آشنایی بیشتر دانشگاهیان با تفسیر آیات و راهنمایی و نیز دستورات حیات بخش قرآن کریم، چهارمین دوره طرح «رمضان بهار قرآن» با استقبال پرشور کارکنان و استادان در مسجد انبی (ص) دانشگاه برگزار شد.


دکتر محمد خسروی اظهار کرد: این کارگاه آموزشی از اول ماه مبارک رمضان بعد از قرائت قرآن کریم به مدت 16 ساعت ویژه کارکنان و استادان برگزار شد.


وی افزود: مدرس این دوره آموزشی دکتر سعید مولوی از استادان دانشگاه بود.


طرح قرآن،بهار رمضان با استقبال چشمگیر اساتید و کارکنان واحد بافت همراه است


همزمان با ماه پر خیر و برکت رمضان ماه میهمانی خداوند و ماه نزول کلام وحی و به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش استادان و کارکنان دانشگاه به ویژه آشنایی بیشتر با تفسیر آیات قرآن کریم و رهنمودها و دستورات حیات‌بخش قرآن کریم، به همت کانون قرآن و عترت دفتر فرهنگ اسلامی واحد بافت، چهارمین دوره طرح قرآنی رمضان ،بهار قرآن با موضوع تفسیر سوره حدید و با حضور استادان و کارکنان در نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد.


سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی واحد بافت گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر سوره مبارکه حدید از تاریخ 30 خرداد ماه 94 تا پایان ماه مبارک رمضان همه روزه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور استادان و کارکنان دانشگاه برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام سالار محمدی افزود: در پایان دوره و پس از برگزاری آزمون به عزیزانی که 60درصد امتیاز را کسب کنند، 16 ساعت گواهی کارگاه آشنایی با تفسیر سوره حدید و همچنین به نفرات برتر هدایایی تقدیم می‌شود.


برگزاری چهارمین دوره طرح «رمضان بهار قرآن» در واحد شهر مجلسی (ره)


چهارمین دوره آموزشی طرح «رمضان بهار قرآن» ویژه اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علامه مجلسی(ره) برگزار شد.


مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علامه مجلسی (ره) گفت:‌ در این دوره که با هدف آشنایی کارکنان دانشگاه با معانی و مفاهیم قرآن کریم در طول رمضان المبارک 1436 در نمازخانه امام خمینی (ره) دانشگاه برگزار شد، حجت‌الاسلام شیخ مرتضی کارگران به تفسیر و تبیین آیات سوره مبارکه حدید پرداخت.


علیرضا اسلامی‌فر افزود: سوره حدید از سوره‌های مدنی و پنجاه و هفتمین سوره قرآن کریم که دارای 29 آیه دارد که خدای سبحان در این آیات به تشویق مؤمنان به انفاق در راه خدا و همچنین بیان معارفی مرتبط با توحید، نبوت و معاد می‌پردازد.


به گفته این کارشناس فرهنگی صدور گواهی شرکت در دوره به مدت 16 ساعت و اهدای هدایای فرهنگی از مزایای شرکت در این دوره قرآنی است.


وی همچنین، ختم نیم جزء قرآن کریم به صورت روزانه از سوی قاریان برتر دانشگاه با حضور کارکنان، اساتید و دانشجویان در نمازخانه امام خمینی (ره) را از سایر برنامه‌های فرهنگی واحد شهر مجلسی در ماه مبارک رمضان برشمرد.



برگزاری کارگاه تفسیر سوره مبارکه حدید در واحد قشم


در سلسله جلسات کارگاه تفسیر سوره مبارکه حدید و طرح بهار قرآن از حضور استاد و قاری بین المللی قرآن کریم حجت‌الاسلام پیرنیا در واحد قشم استفاده شده است.


پیرنیا اذعان کرد: طرح رمضان بهار قرآن از جمله کارهای فرهنگی مفید برای کل جامعه است که باید از سوی سایر نهادها الگوبرداری شود.


وی قرآن را کتاب زندگی بشریت معرفی کرد و افزود: همه ما باید این کتاب را در سبک زندگی خود الگو قرار دهیم و ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تفکر و تدبر در افعال و صفات خدای بزرگ و روی آوردن به تهذیب نفس و تصفیه درون و پرداختن به محافل انس با قرآن است تا بتوان فضا را عطرآگین به کلام آسمانی کرد .


پیرنیا ادامه داد:‌ با توجه به اینکه سوره حدید یکی از مستحبات است که با تسبیح خداوند متعال شروع می‌شود و همه موجودات عالم چه جاندار و چه بی‌جان در حال حمد و تسبیح خداوند متعال هستند.


وی بیان کرد: ما نباید از این امر مهم غافل شویم و محافل قرآن را محصور به این ایام کنیم بلکه در طول سال باید با برپایی محافل و مراسمات قرآنی و کارگاهی مفاهیم قرآن و تفسیر در دانشگاه‌ها نسبت به این امر مهم اهتمام ورزیم.


برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز


به مناسبت ماه رمضان، ماه نزول قرآن و به همت دفتر مدیریت دانش و توانمندسازی منابع انسانی و دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز، یک دوره کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید با حضور هیئت رئیسه، کارمندان و اعضای هیئت علمی واحد در مسجد امام حسن عسکری (ع) دانشگاه برگزار شد.


در این کارگاه آموزشی که از ابتدای ماه مبارک رمضان با حضور اساتید و کارمندان به مدت 16 ساعت بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد بعد از تلاوت آیاتی از سوره مبارکه حدید و ترجمه آیات، حجت الاسلام بالوئیان، مدرس حوزه، به شرح و تفسیر آیات این سوره پرداخت و پیام این سوره را منفق یعنی اهل انفاق کردن انسان بیان کرد.


بالوئیان با بیان اینکه بنا به فرمایش ائمه معصومین (ع) باید توحید را از 6 آیه اول این سوره آموخت چرا که آیات ابتدایی این سوره، به خوبی اوصاف الهی را بیان کرده و یک بیوگرافی و شناسنامه‌ای از خداوند ارائه کرده است.


اجرای طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحد بندرماهشهر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید در ایام ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر و با حضور دانشگاهیان اعم از استادان و کارکنان برگزار می شود.


این طرح از طرف کانون قرآن و عترت و با همکاری دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر و به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش و بهره مندی هر چه بیشتر و بهتر اعضای هیات علمی و کارکنان از رهنمودها و دستورات حیات بخش قرآن کریم به مدت 16 ساعت معادل یک واحد درسی در محل مسجد حضرت موسی بن جعفر علیه السلام این واحد دانشگاهی تشکیل می‌شود.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد بندرماهشهر و مدرس این دوره با اشاره به تفسیر آیاتی از سوره مبارک حدید گفت: مسلمانان نسبت به کلام وحی سه وظیفه دارند که با انجام این سه امر سعادت آنها حتمی است. قرآن کتاب هدایت است،«شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدیً لِلنّاس»؛ اگر بطرف هدایت برویم، هدایت می شویم وگرنه در ظلمات گمراهی هلاک می شویم.


حجت الاسلام حیاتی با بیان اینکه هدف خداوند از نزول قرآن کریم «لِیخرجکم من الظلمات ِ إلی النور است» افزود: سه وظیفه ای که زمینه فوض و سعادت ما انسان ها را تأمین می کنند تلاوت صحیح و زیبای قرآن «و رتّل القران ترتیلاً»(سوره مزمل آیه4)، تدبر و تأمل در آیات قرآن «أفلا یتدبّرونَ القرآنَ أم علی قلوبٌ أقفالها»(سوره محمد آیه24) و عمل به آیات نورانی قرآن و کسب نور از این نعمت بی بدلیل «... هدی ًللمتقین »(سوره بقره آیه2) است.


جلسه تفسیر سوره حدید در ماه مبارک رمضان و در روزهای زوج بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می‌شود و در روزهای فرد نیز به بیان احکام ماه مبارک رمضان پرداخته می شود که با استقبال گرم و پرشوری از جانب اساتید و کارکنان روزه دار این واحد دانشگاهی واقع شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته