دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 10:07

حضورکوهنورد دانشگاه آزاد اسلامی در یکصد و پنجاهمین سالگرد صعود قله ماترهورن سوییس + تصاویر

کوهنورد دانشگاه آزاد اسلامی همدان و مسئول انجمن کوهنوردی این دانشگاه علاوه بر حضور در کوهستان آلپ به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالگرد صعود قله ماترهورن کشور سوئیس، برای صعود به این قله فنی و زیبا اقدام کرد.
کد خبر : 26820

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عباس چشمه قصابانی که موفق به صعود تا ارتفاع ٣٨٠٠ متری قله ماترهورن شده بود به دلیل ایجاد حساسیت چشمی و بروز مشکل بینایی مجبور شد از صعود به قله ۴٬۴۷۸ متر ماترهون یکی از بلندترین قله‌های کوه آلپ که در مرز سوئیس و ایتالیا قرار گرفته‌ انصراف داده و در شرایطی ویژه تصمیم به بازگشت بگیرد.


وی که توانسته بود در مدت دو روز با بیش از چهل کیلومتر پیاده روی و کوهپیمایی در منطقه کوهستانی آلپ خود را به اقامتگاه کوهستانی هورنلی هوت در ارتفاع ٣٢٠٠ متری این کوهستان برساند از ساعت شش صبح روز جمعه صعود خود را آغاز و تا ارتفاع 3800 متری صعود نمود ولی به علت بروز حساسیت چشمی به علت نفوذ کرم ضد آفتاب و ایجاد مشکل بینایی قادر به ادامه مسیر و فتح این قله فنی و زیبا نشد.



بر اساس این گزارش ماترهورن بلندترین کوه سوئیس نیست ولی نمادین‌ترین کوه این کشور و یکی از مشهورترین و زیباترین چکادهای کوهستانی در دنیاست و به طور کل نماد کوه‌های آلپ به‌شمار می‌رود، درجه سختی این کوه به لحاظ فنی ٥٠٤ است که به همین دلیل در ردیف مسیر های کوهنوردی دارای سنگنوردی قرار می‌گیرد.


به گزارش آنا، امسال یکصد و پنجاهمین سالگرد صعود این قله و پاسداشت حدود پانصد کوهنوردی که از سال ١٨٦٥ میلادی تاکنون در صعود به این قله دچار سانحه شده و درگذشته‌اند با حضور کوهنوردانی از سراسر دنیا در روستای کوهستانی زرمات برگزار می‌شود که حضور کوهنوردان ایرانی موجب برافراشته شدن پرچم مقدس ایران در این مراسم شد.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته