دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
«نظربایف» اعلام کرد؛

راه‌اندازی بازار مشترک برق، نفت و گاز با اوراسیا در دستور کار

رئیس جمهور قزاقستان گفت: از سال 2019 بازار مشترک برق و از سال 2025 بازار مشترک نفت و گاز با اوراسیا ایجاد می‌کنیم.
کد خبر : 267560

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه مرکزی دولتی روسیه با اشاره به فعالیت ریاست جمهوری «ولادیمیر پوتین» گفت: وی در زمان سختی رئیس جمهور شد زیرا در آن زمان قدرت مرکزی نفوذ زیادی نداشت و هر استان برای خود قوانین خاصی را وضع می‌کرد.


وی ادامه داد: علاوه بر این، در قفقاز جنگ بود و اوضاع بین المللی و اقتصاد داخلی بسیار سخت و پیچیده بود اما پوتین توانست بر تمام این سختی‌ها غلبه کند و اوضاع را در دشوارترین شرایط سامان داد.


نظربایف با اشاره به وضعیت سخت روسیه در آن زمان، خاطرنشان کرد: دیگر کشورها «کرملین» را نادیده می‌گرفتند در صورتی که این کشور دارای تجهیزات هسته‌ای و موشکی است که در سیاست جهانی عامل بزرگی محسوب می‌شود.


وی ادامه داد: پوتین روسیه را به جایی که باید باشد رساند و به درخواست دولت سوریه تصمیم بر شرکت در حل بحران سوریه گرفت در واقع، کرملین برای سرکوب ظلم جهانی مانند افراط‌گرایی و تروریسم تلاش کرد.


رهبر قزاقستان با اشاره به صفات‌ ارزشمند و انسانی پوتین، اظهار داشت: پیش از همه وی مرد عمل است و اگر چیزی می‌گوید به آن عمل می‌کند.


نظربایف ادامه داد: از روزهای اول ریاست جمهوری پوتین با وی روابط صمیمانه‌ای دارد که امروزه به دوستی واقعی تبدیل شده‌ است.


همچنین رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به افزایش 30 درصدی حجم تبادل کالا بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2017، اظهار داشت: در این مدت تجارت دوجانبه بین روسیه و قزاقستان افزایش 30 درصدی داشت و 15.5 میلیارد دلار بوده است.


نظربایف در پایان افزود: 2 کشور بازار مشترک کالا، سرمایه و کار را تشکیل دادند و برنامه داریم که از سال 2019 بازار مشترک برق و از سال 2025 بازار مشترک نفت و گاز را با اوراسیا ایجاد کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: اوراسیا قزاقستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته