دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1396 - 10:20
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

شرکت‌های هلدینگ وزارت کار بر مبنای روابط اداره می‌شوند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: در شرکت‌های هلدینگی که زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می‌شوند، برخی افراد با سفارش و بر مبنای روابط بر سر کار می‌آیند و وزیر کار باید در این رابطه توضیح دهد.
کد خبر : 267263

ولی الله داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به موافقت با استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی بیان کرد: کوتاهی در وظایف محوله و عدم پاسخگویی وزرا به نمایندگان مردم در مجلس از دلایل استیضاح آنان است.


وی تاکید کرد: وزیر راه در حوزه راهداری، بنادر و ریل و راه‌آهن فعالیت های مناسبی انجام نداده و از برنامه‌ای که داشته بسیار عقب است.


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه به لحاظ شرکت های هلدینگ و مسائل مالی حجیم‌ترین وزارتخانه است اما ما متاسفانه می بینیم این حوزه ها بر مبنای روابط اداره می شوند.


داداشی ادامه داد: در زیرمجموعه های وزارت تعاون شاهد هستیم که افرادی صرفا به دلیل دارا بودن روابط نزدیک با برخی اشخاص و بدون برخورداری از لیاقت و شایستگی لازم بر سر کار گماشته شده‌اند. در بعضی از سمت های این هلدینگ‌ها حقوق و مزایا بسیار بالاست و بعضا از حقوق و مزایای وزرا هم بالاتر است؛ آنگاه در چنین سمتی برخی اشخاص با سفارش بر سر کار می آیند و این اصلا قابل قبول نیست.


وی افزود: ارجحیت روابط بر ضوابط در شرکت های هلدینگ وزارت تعاون و سوء مدیریت در این شرکت ها سبب ورشکستگی مالی کشور می شود. امیدوار هستیم وزیر در این خصوص توضیح مناسبی داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته