دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی:

طرح‌های تجمیع نشانگر التزام و قانون‌گرایی دانشگاه آزاد اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عسگری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح تجمیع 1و2 نشانگر التزام و قانون گرایی دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 26610

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی عسگری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن وماه صعود علی(ع) نمونه انسان کامل والگوی به سوی خدا است.


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پیامبر اکرم(ص) دو نور ارزشمند وجودشان را یاری کرده که یکی قرآن و دیگری، عترت و ولایت، علی (ع) یا همان قرآن صاعد است که دربین ما به امانت گذاشته است.


وی تأکید کرد: ولایت نیز حجت بالغه است و وسیله و رابطی بین ما با ذات حق می باشد.


حجت الاسلام والمسلمین علی عسگری در بخش دیگر سخنان خود گفت: دکتر انگجی، دکترجاسبی، بنده و دیگر عزیزان، درس آموز مکتب فکری مرحوم دکتر بهشتی و مکتب تشکیلاتی و مدیریتی آن بزرگوار هستیم که فرمودند: اگر فرجام کار ما در این تشکیلات به غیر از شهادت باشد عمر ما تباه و برباد است و ما شیفتگان خدمتیم و نه تشنگان قدرت.


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردم بنیان بوده و تجربه ای است که آیت الله هاشمی به عنوان فردی صبور و آینده نگر پیش روی ما گشوده است و باتوجه به جایگاه دانش و حریت و آزاداندیشی، دانشگاه آزاد اسلامی باید در مسیر تولید فکر و نظریه پردازی و کرسی های آزاد اندیشی مبنای نظر باشد.


وی گفت: آیتالله هاشمی رفسنجانی مصداق عینی این شعر و سروده اخلاقی است که سراینده آن می گوید: «گذشت و سرفرازی را عزیزم از درخت آموز/ که سایه از سر هیزم شکن هم بر نمی دارد» ما خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی افتخارمان این است که در راس مدیریت عالی دانشگاه چهره هایی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده قرار دارند.


عسگری هم چنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد دانش بنیان گفت: در چشم انداز1404 پنجاه درصد تولید ناخالص ملی باید از اقتصاد دانش بنیان تأمین گردد و در این راستا دکتر میرزاده نیز به خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی در این رابطه نقش آفرین است به طوری که سال گذشته 12 درصد از وابستگی دانشگاه به شهریه کاهش یافت و امسال این عدد به 16 درصد می رسد.


حجت الاسلام والمسلمین علی عسگری افزود: چابک سازی بدنه دانشگاه با اجرای طرح تجمیع یک و دو، براساس مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است که این امر نیز التزام وقانون گرایی دانشگاه آزاد اسلامی را نمایان می کند.


وی در پایان ضمن اشاره به دغدغه های اجتماعی و مسائل مربوط به حوزه جوانان و دانشگاه ها ، به سروده ای از مرحوم شهریار اشاره کرد و گفت: در قدیم منبرها را از چوب درخت گردو می ساختند که مقاوم و با کیفیت است. درخت چنار هم که میوه ای نداشته و سایه ای هم ندارد، معمولا به عنوان چوبه دار از آن استفاده می شد. مرحوم شهریار در مورد جدال بین درخت گردو و درخت چنار می گوید: «گفت با طعنه منبری به چنار / سرفرازی چه می کنی بی بار/ نه مگر ننگ هر درختی تو؟ / کز شما ساخته اند چوبه دار/ پس برآشفت آن درخت دلیر/ رو به منبر چنین نمود اخطار/ گفت گر منبر تو فایده داشت/ کار مردم نمی کشید به دار»


عسگری در انتها از خدمات دکتر علیرضا منادی در کسوت نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیأت امنای استان آذربایجان شرقی و دکتر علی رضایی رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تقدیر نمود و برای دکتر سید جواد انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی آرزوی توفیق و موفقیت کرد.


مراسم تکریم و معارفه سرپرستان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به همت روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و با حضور مسئولان کشوری، برخی معاونان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، استاندار، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی و تبریز و مسئولان ارشد استانی امروز 13 تیر در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته