دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1396 - 17:07

٣٠ روز مهلت برای ارائه درخواست بیمه بیکاری به ادارات کار

رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در بیمه بیکاری را تشریح کرد.
کد خبر : 266048

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از تامین اجتماعی، محمد بایندریان گفت: افرادی که مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی هستند، می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.


وی افزود: افرادی که بدون میل و اراده خود از کار اخراج شوند و حداقل ٦ ماه سابقه حق بیمه داشته باشند برای درخواست از بهره‌مندی از بیمه بیکاری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.


بایندریان در پاسخ به سئوالی در خصوص دلایل قطع شدن مقرری بیمه بیکاری اظهار کرد: در موارد، اشتغال مجدد، عدم حضور فرد در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و نهضت سوادآموزی، عدم پذیرش شغل پیشنهادی از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و احراز شرایط بازنشستگی و از کارافتادگی، بیمه بیکاری متوقف می‌شود.


رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: طبق قانون بیمه بیکاری، این مقرری بین ٦ تا ٥٠ ماه به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.


وی با بیان اینکه داشتن افراد تحت تکفل در مبلغ و مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری موثر است، گفت: تا سقف ٤ نفر و به ازای هر نفر ١٠ درصد حداقل دستمزد به مقرری دریافتی اضافه می‌شود. در هر صورت مقرری بیمه بیکاری کمتر از حداقل حقوق قانون کار نخواهد بود.


بایندریان گفت: صاحبان بیمه اختیاری و بیمه حرف و مشاغل آزاد و اتباع خارجی مشمول قانون بیمه بیکاری نیستند.


وی با بیان اینکه دستمزد بیمه شده در زمان بیمه پردازی در تعیین میزان مقرری بیمه بیکاری موثر است، افزود: میزان دستمزد مشمول کسر حق بیمه٩٠ روز آخر اشتغال فرد را تعیین و میانگین آن را محاسبه می کنند و این میزان مبنای پرداخت مقرری می شود. البته این میزان نباید از ٨٠ درصد متوسط دستمزد زمان اشتغال بیشتر باشد .


بایندریان تصریح کرد: بیمه شدگان واجد شرایط ظرف ٣٠ روز فرصت دارند برای استفاده از بیمه بیکاری به ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته